بررسی مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

لیزر یکی از تکنولوژی‌های نوین در جهان است که برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی و از همه مهمتر موهای زائد به کار گرفته می‌شود. دستگاه‌های ابتدایی لیزر بسیار معمولی بودند و کارایی چندانی نداشتند. اما دیری نگذشت که دستگاه‌های بهتر با کارایی بالاتر وارد بازار شدند. امروز ما شاهد جدیدترین نسل از دستگاه‌های لیزر هستیم. دستگاه کندلا جنتلمکس پرو پلاس (Candela GentlMax Pro Plus) را می‌توان به به‌عنوان بهترین، به روزترین و نوآورانه‌ترین نمونه در بازار معرفی کرد. این دستگاه همه ویژگی‌های یک دستگاه لیزر خوب مثل سرعت، ایمنی و راحتی را دارد. در ادامه به بررسی مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس و همچنین مزایای آن می‌پردازیم.

درباره دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس به عنوان نوآورانه‌ترین دستگاه از برند کندلا به شمار می‌رود‌. این دستگاه تاکنون بیش از 12000 بار و در بیش از 86 کشور جهان نصب و راه اندازی شده است. کلینیک تخصصی گیتا، با پیشتازی در عرصه زیبایی، اولین دارنده دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس در ایران به شمار می­رود. به دلیل داشتن مشخصات تکنیکال بسیار ویژه، این دستگاه می‌تواند برای رفع مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار گیرد که می‌توان از میان آنها به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش دائمی موهای زائد برای همه انواع پوست، حتی برای آن دسته از افرادی که موهای روشن و نازکی دارند.
  • از بین بردن انواع لک
  • از بین بردن اثر قرمزی عروق قابل مشاهده روی صورت
  • از بین بردن اثر واریس و رگ‌های عنکبوتی
  • رفع چین و چروک
  • از بین بردن قارچ ناخن
  • از بین بردن فولیکولیت کاذب ریش
  • از بین بردن دریاچه وریدی
  • رفع ضایعات عروقی
مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس
مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس حاصل چندین دهه نوآوری در صنعت زیبایی‌ مبتنی بر لیزر است. این دستگاه نوین که از پیشگامان فناوری و البته بهترین در بازار به شمار می‌رود، بر پایه فناوری استاندارد طلایی سری (Gentle Pro) ساخته شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

طول موج دوگانه برای همه انواع پوست

این دستگاه لیزر دارای دو طول موج 755 و 1064 نانومتر است و برای همه انواع پوست کاربرد دارد. فرقی نمی‌کند که افراد پوست تیره یا روشن و موهای ضخیم یا نازک داشته باشند. زیرا آنها با استفاده از این دستگاه نوآورانه می‌توانند موهای زائد خود را به راحتی از بین ببرند. ضمن اینکه این طول موج دوگانه می‌تواند انواع مشکلات پوستی اعم از تیرگی، اسکار و چین و چروک را رفع نماید.

انرژی بیشتر برای جریان مؤثرتر

یکی دیگر از مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس، داشتن انرژی بیشتر بین 68 تا 90 ژول است. این امر باعث خواهد شد که جریان بیشتری هم ایجاد شود و فرآیند لیزر درمانی به نحو کاربردی‌تری صورت گیرد.

پالس های کوتاه‌تر برای موهای روشن، ریز و کرکی

تا قبل از این فناوری، امکان زدودن موهای روشن، ریز یا کرکی وجود نداشت. چرا که موی زائد می‌بایست تیره و ضخیم باشد تا بتوان آن را با لیزر از بین برد. اما اکنون با این دستگاه فوق‌العاده و نوین، به دلیل زمان پالس کوتاه‌تر، تنها 2 میلی‌ثانیه، امکان از بین بردن همه موها وجود دارد. این مورد شاید یکی از مهمترین مشخصات تکنیکال دستگاه جنتلمکس پرو پلاس باشد.

نرخ تکرار سریع‌تر برای خروجی بالاتر

امکان اینکه سرعت تکرار پالس‌ها بیشتر شود، در این دستگاه بی‌نقص وجود دارد. تکنسین می‌تواند برای دست‌یابی به خروجی و نتیجه بهتر، نرخ تکرار را تا 3 هرتز تنظیم کند.

اسپات سایز بزرگ‌تر برای درمان سریع‌تر

با هربار که هندپیس روی پوست قرار گیرد، یک ناحیه که به آن اسپات گفته می‌شود، تحت تأثیر لیزر قرار می‌گیرد. این ناحیه با توجه به نوع تنظیماتی که اپراتور اعمال می‌کند، کوچک و بزرگ می‌شود. جنتلمکس پرو پلاس دارای یک اسپات سایز تا 26 میلی‌متر است که می‌تواند خیلی سریع‌تر به حذف موهای زائد یا رفع مشکلات پوستی دیگر کمک کند. سرعت پالس بیشتر در کنار اسپات سایز بزرگتر، از دیگر مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس است که آن را در نوع خود متمایز می‌کند.

سیستم خنک کننده (DCD) برای محافظت از اپیدرم

دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس دارای یک سیستم خنک‌کننده پویا (Dynamic cooling device) است. قبل و بعد از هر پالس، پوست به صورت اتوماتیک خنک می‌شود و فرد احساس راحتی می‌کند. این سیستم همچنین لایه‌های پوست را از هر گونه التهاب یا درد ناشی از حرارت لیزر مصون نگه می‌دارد. مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس باعث شده است تا طرفداران بیشتری پیدا کند. لازم به ذکر است که کلینیک تخصصی گیتا، به عنوان تنها دارنده دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس، می‌تواند بهترین تجربه لیزردرمانی با نتیجه صددرصدی را به مراجعین هدیه دهد.

تمام مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس در جدول زیر آورده شده‌اند:

 

ویژگی‌های تکنیکال لیزر الکساندریت ان دی یاگ
طول موج (Wavelength) 755 نانومتر 1064 نانومتر
تکرار (Repetition) بالای 10 هرتز بالای 10 هرتز
ماکسیمم انرژی دریافت‌شده

(Max delivered energy)

68 ژول 90 ژول
مدت هر پالس (Pulse duration) 0.0250 تا 100 میلی ثانیه
اسپات سایز استاندارد

(Standard spot size)

6، 8، 10، 12، 15، 18 میلی‌متر
اسپات سایز آپشنال

(Optional spot size)

بزرگ: 20، 22، 24، 26 میلی‌متر

کوچک: 1.5، 3، 5 و 3×10 میلی‌متر

نحوه تابش (Beam delivery) فیبر نوری لنز دار به همراه هندپیس
کنترل پالس (Pulse control) دکمه روشن خاموش دستی و دکمه روشن خاموش پایی
ابعاد (Dimension) ارتفاع 107 سانتیمتر، عرض 46 سانتیمتر و عمق 69 سانتیمتر
وزن (Weight) 118 کیلوگرم معادل 260 پوند
برق مصرفی (Electrical) 200 تا 240 VAC، 50/60 هرتز، 3 A، 4600 VA تک فاز
سیستم خنک‌کننده (DCD) کنترل‌های یکپارچه، ظرف برودتی حاوی (HFC 134a)، هندپیس با فاصله‌سنج
سیستم خنک کننده هوا

(Air Cooling system)

هندپیس سازگار با خنک کننده
Spray duration 10 تا 100 میلی ثانیه
Delay duration 20 تا 200 میلی ثانیه
Post delay duration 10 تا 50 میلی ثانیه

 

سایر مشخصات دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس که در بخش قبلی به آنها پرداخته شد، تنهای گوشه‌ای از ویژگی‌های این غول لیزر به شمار می‌روند. این رهبر بازار دستگاه‌های لیزر، ویژگی‌های دیگری هم دارد که در ادامه آنها را لیست می‌کنیم:

  • مناسب برای انواع مو و پوست
  • عدم نیاز به ژل خنک‌کننده
  • عدم ایجاد حس درد و ناراحتی در کاربران به دلیل وجود خنک‌کننده کرایوژن
  • مناسب و ایمن برای تمامی سنین حتی نوزادان
  • مناسب برای آقایان و بانوان
  • برخورداری از سرعت بسیار بالا که باعث تعداد جلسات و تعداد دفعات رفت و آمد کمتر می‌شود.
  • بسیار دقیق و با حساسیت بالا
  • مقرون به صرفه
  • دوستدار محیط‌زیست
  • قابل استفاده برای تمام قسمت‌های بدن از جمله نواحی بسیار حساس نظیر دور چشم، بیکینی، بالای لب و غیره.
سایر مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس
سایر مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس

جمع‌بندی

در حال حاضر، دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس از برند کندلا، جدیدترین فناوری بازار به شمار می‌رود. این دستگاه از مشخصات بسیار منحصر به ‌فردی برخوردار است که باعث شده جنتلمکس پرو پلاس یکه‌تاز صنعت لیزر معرفی شود. از جمله مهمترین مشخصات تکنیکال دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس را می‌توان به سرعت بالا، سیستم خنک‌کننده نوین، طول موج دوگانه، نرخ تکرار بالا، مدت پالس کوتاه‌تر و غیره اشاره کرد. کلینیک تخصصی گیتا، با برخورداری از این دستگاه لیزر پرقدرت، بهترین خدمات را در زمینه لیزردرمانی ارائه می­نماید.

منابع: myskingym، candelamedical

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر