تزریق چربی به باسن چگونه انجام می‌شود؟ شرایط انجام عمل تزریق چربی به باسن چیست؟

امروزه اکثر افراد به خصوص بانوان به دنبال این هستند که از طریق اقدامات مختلف، اندام خود را زیباتر کنند. این افراد معمولا روش‌های مختلفی را امتحان می‌نمایند که یکی از آنها، تزریق چربی به باسن است. تزریق چربی یکی از روش‌هایی می‌باشد که برای تغییر اندازه و فرم باسن بدون نیاز به هیچ‌گونه پروتزی انجام می‌شود. افرادی که قصد استفاده از این روش را دارند، لازم است ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشند. ما در این مطلب به این روش پرداخته‌ایم و چگونگی انجام و شرایط لازم برای آن را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

تزریق چربی به باسن چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به باسن در 5 مرحله انجام می‌شود که ما در ادامه، هر یک از این مراحل را توضیح خواهیم داد.

  • این روش به طور معمول نیاز به بی‌هوش کردن فرد دارد. اما در مواقعی که حجم کم‌تری از چربی تزریق می‌شود، ممکن است تنها بی‌حسی موضعی ( استفاده از داروهای بی‌حس‌کننده ) انجام گیرد.
  • در مرحله بعدی، جراح از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از سایر نواحی بدن مانند ران، شکم و … استفاده می‌کند. لیپوساکشن شامل ایجاد برش‌هایی در پوست و سپس استفاده از یک لوله برای برداشتن چربی از بدن فرد است.
  • چربی‌هایی که از بدن شما خارج می‌شوند، تصفیه خواهند شد و برای تزریق به باسن آماده می‌شوند.
  • در این مرحله، جراح با تزریق چربی فرآوری شده به نواحی خاصی از باسن جهت ایجاد فرمی گردتر و کامل‌تر، لیفت باسن را به طور کامل انجام می‌دهد. بدین منظور، جراح سه تا پنج برش در اطراف باسن برای انتقال چربی ایجاد می‌کند.
  • در آخرین مرحله، هر دو برش لیپوساکشن و انتقال چربی، با بخیه بسته می‌شوند. سپس جراح یک پانسمان فشرده روی نواحی آسیب دیده پوست قرار می‌دهد تا خطر خونریزی را به حداقل برساند.

شرایط انجام عمل تزریق چربی به باسن چیست؟

افرادی که قصد دارند عمل تزریق چربی به باسن را انجام دهند، لازم است از شرایط انجام این عمل آگاهی کافی داشته باشند. در ادامه، برخی از این شرایط بررسی خواهند شد.

حفظ وزن ثابت و مناسب

حفظ وزن مناسب قبل و بعد از لیفت باسن منجر به نتایج زیبایی بیشتری می‌شود. افزایش وزن می‌تواند احتمال بروز خطرات و عوارض مرتبط با سلامتی را افزایش دهد. همچنین هدف این عمل، فرم دادن به باسن است و اضافه وزن می‌تواند نتیجه این عمل را از بین ببرد.

داشتن BMI مناسب

شاخص توده بدنی یا همان BMI، چربی کلی بدن فرد را در رابطه با قد و وزنش اندازه‌گیری می‌کند. هر چه مقدار این توده بدنی بیشتر باشد، فرد خطرات بیشتری را در طول جراحی تجربه خواهد کرد. اگر BMI فرد داوطلب این عمل 30 یا بیشتر از آن باشد، بهتر است قبل از تزریق چربی وزن خود را کاهش دهد.

تغذیه سالم

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد باید در هنگام آماده شدن برای عمل لیفت باسن به آن توجه کنند، تغذیه است. آن‌ها می‌بایست کالری مورد نیاز بدن خود را با مصرف مواد غذایی مغذی تامین نموده تا عمل آن‌ها به خوبی انجام شود. البته نباید بیش از اندازه غذا مصرف نمایند، زیرا این کار باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

ترک عادت‌های اشتباه

افرادی که قصد دارند این عمل را انجام دهند، لازم است عادت‌های بد خود را مانند نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و … ترک کنند.

جلوگیری از نشستن طولانی

یکی از شروط اصلی این عمل این است که تا حداقل 8 هفته پس از عمل، از نشستن‌های طولانی خودداری شود.

جلوگیری از خوابیدن روی کمر

افرادی که عمل تزریق چربی به باسن را انجام می‌دهند، تا 8 هفته پس از عمل نباید روی کمر خود دراز بکشند یا بخوابند.

ریکاوری تزریق چربی به باسن
ریکاوری تزریق چربی به باسن

مزایای تزریق چربی به باسن چیست؟

این روش جراحی دارای مزایایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

  • این روش برای ارائه نتایج طبیعی‌ و ایجاد گردی بیشتر در باسن افراد انجام می‌شود.
  • تزریق چربی به باسن می‌تواند به رفع برخی از مشکلات مانند افتادگی و بد فرمی که گاهی با افزایش سن اتفاق می‌افتند، کمک نماید.
  • گاهی ممکن است عدم تعادل فرم دو باسن، پوشیدن راحت لباس را برای افراد دشوار کند. تزریق چربی کمک خواهد کرد این مشکل تا حدود بسیار زیادی رفع شود.
  • یکی دیگر از مزایای این روش این است که نسبت به سایر روش‌ها مانند ایمپلنت‌های سیلیکونی باسن، خطر عفونت کمتری دارد.

عوارض جانبی تزریق چربی به باسن

به طور معمول، این روش نسبت به سایر روش‌ها، عوارض کمتری دارد. اما با این حال، تزریق چربی به باسن نیز می‌تواند مانند هر عمل جراحی دیگری، برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • عفونت
  • درد
  • از دست دادن پوست در نواحی مکش شده یا تزریق شده.
  • آمبولی چربی در قلب یا ریه‌ها که می‌تواند کشنده باشد.
  • گزارش‌های فعلی، میزان مرگ و میر ناشی از این روش را 1 در 3 هزار نفر گزارش می‌دهند.
  • اگر این روش به اشتباه انجام شود، چربی تزریق شده می‌تواند وارد سیاهرگ‌های بزرگ باسن شود و سپس به ریه‌ها برود. این امر باعث ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ می‌شود.
  • یکی دیگر از عوارض جانبی شناخته شده، ناتوانی باسن شما در جذب ذخایر چربی پیوند شده است. امکان دارد مقدار معینی از چربی تزریق شده توسط بدن تجزیه و جذب شود.

ریکاوری تزریق چربی به باسن

افرادی که عمل تزریق چربی به باسن را انجام می‌دهند، لازم است دستورالعمل‌های مراقبتی را از پزشک خود دریافت و تمامی آن‌ها را به دقت رعایت کنند. اگر این دستورالعمل‌ها اجرا نشوند، خطر مرگ سلول‌های چربی پیوندشده وجود خواهد داشت.

معمولا بعد از جراحی، امکان به وجود آمدن کبودی و تورم در ناحیه‌ای که چربی تزریق شده یا لیپوساکشن انجام شده است، وجود دارد. همچنین ممکن است پس از جراحی، حرکت کردن و راه رفتن برای افراد سخت باشد. اما افراد باید سعی کنند از جای خود بلند شوند و هر روز، مقداری راه بروند. زیرا این کار به روند کلی بازیابی کمک خواهد نمود. اگر افراد نگران ابتلا به یبوست هستند، می‌توانند طبق نظر پزشک از داروهای ملین استفاده نمایند.

جمع‌بندی

داشتن بدنی زیبا و خوش فرم، هدف بسیاری از انسان‌ها است. افراد برای دستیابی به این هدف از روش‌های مختلفی استفاده می‌نمایند. آن دسته از افرادی که قصد دارند با استفاده از عمل‌های مختلف به زیبا شدن هیکل خود کمک کنند، لازم است ابتدا تمامی نکات مرتبط با آن عمل را بدانند. به همین علت، در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات لازم در رابطه با تزریق چربی به باسن گفته شوند. بدین ترتیب، افرادی که قصد دارند این عمل را انجام دهند، به خوبی از عوارض و شرایط لازم برای انجام آن، آگاهی پیدا خواهند نمود.

منابع: healthline، webmd، elitebodysculpture

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر