بررسی انواع لیزر کندلا موجود در بازار

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در ایران، نوع دستگاه لیزر موهای زائد بدن است. اما تنها متبحرترین متخصصان پوست در ایران می‌دانند که بهترین دستگاه لیزر کدام است. کلینیک گیتا جمعی از باتجربه‌ترین پزشکان پوست و مو را کنار هم گرد آورده است. تجربه بالای این پزشکان سبب می‌شود تا آشنایی کامل بر انواع دستگاه لیزر مو داشته باشند. جنتلمکس پرو پلاس، جدیدترین دستگاه لیزر کندلا برای اولین بار در ایران از سوی آنها به ‌عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر برگزیده شد.

سابقه طولانی کلینیک گیتا در استفاده از انواع لیزر کندلا

متخصصان کلینیک گیتا طی تحقیقات فراوان دریافتند که این دستگاه‌ها نسبت به رقبای دیگر بازار، برتری دارند. از نظر ایمنی، دستگاه GentleMax Pro Plus درصد اطمینان بالایی دارد. به همین دلیل، اکنون این دستگاه به توصیه اکید پزشکان کلینیک گیتا در این مجموعه مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین اپراتورها، پرسنل و تکنسین‌های این کلینیک به‌خوبی با کارکرد آن خو گرفته‌اند. در نتیجه، رضایت حداکثری برای مراجعان رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه لیزر کندلا 

کلینیک گیتا، اولین دارنده جنتلمکس پرو پلاس در ایران

یکی از دلایلی که بسیاری از کلینیک‌های تازه‌کار از جنتلمکس پرو پلاس استفاده نمی‌کنند، قیمت بالای این دستگاه در بازارهای جهانی می‌باشد. اما تمرکز کلینیک گیتا همیشه بر ارتقای هر چه بیشتر کیفیت خدمات بوده است. پایین آوردن قیمت، به‌ هیچ‌وجه جزء اولویت‌های این کلینیک نبوده و نیست. اصول کاری ما پیش از هر چیزی، بر اساس حصول اطمینان از اثربخشی دستگاه و ایمنی آن است. جلوگیری از هر گونه آسیب‌رسانی کوتاه‌مدت یا درازمدت به مشتری نیز حائز اهمیت فراوانی می‌باشد. جنتلمکس پرو پلاس به دلیل داشتن جدیدترین تکنولوژی‌ها، همه این معیارها را پوشش می‌دهد. کلینیک گیتا بر آن شده است تا با بکارگیری تخصصی این محصول، به بهترین کلینیک لیزر مو در ایران تبدیل شود.

انواع لیزر کندلا در بازار

شرکت Candela یکی از مشهورترین برندهای جهانی در صنعت لیزر مو به شمار می‌رود. محصولات آن توانسته‌اند اعتماد بسیاری از متخصصان پوست را جلب کنند. البته به ‌مرور زمان تکنولوژی دستگاه‌ها پیشرفته‌تر شده و با نیازهای روز مطابقت پیدا کرده است. برخی از پرکاربردترین دستگاه‌های لیزر کندلا به شرح زیر هستند:

کندلا جنتل لیز پلاس – GentleLase Plus

نخستین دستگاه معرفی شده از سوی شرکت کندلا بود، اثربخشی خوبی داشت و برای حذف دائمی موهای زائد موفق ظاهر شد. تکنولوژی به کار رفته در Candela GentleLase Plus لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر بود. جنتل لیز پلاس به دلیل روی کار آمدن فناوری‌های پیشرفته، تقریباَ دیگر منسوخ شده است.

جنتل لیز پرو – GentleLase Pro

جزء پرکاربردترین دستگاه‌های کندلا و دارای فناوری لیزر الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر است. برای انواع پوست 1 تا 3 (پوست‌های روشن تا متوسط) مناسب می‌باشد. به‌جز لیزر موهای زائد بدن، کاربردهایی برای دیگر عارضه های پوستی نیز دارد. دارای حداکثر خروجی لیزر 24 میلی‌متر است.

جنتل یاگ پرو – GentleYag Pro

دستگاه جنتل یاگ پرو دارای فناوری لیزری اندیاگ Nd:Yag است. این فناوری با طول موج 1064 می‌تواند برای لیزر موهای زائد در پوست‌های نوع 4 تا 6، یعنی پوست‌های تیره، بسیار عالی عمل کند. ضمنا برای دفع دیگر عارضه های پوستی نسبت به سایر دستگاه‌ها، درخشان عمل خواهد کرد.

جنتل مکس پرو – GentleMax Pro

دستگاه لیزر کندلا جنتلمکس پرو در واقع یک دستگاه همه‌کاره به شمار می‌رود. این دستگاه ترکیبی از GentleYag Pro و GentleLase Pro است. با داشتن هر دو تکنولوژی الکساندرایت و اندیاگ، این دستگاه می‌تواند برای تمام انواع پوست مناسب باشد.

سری‌های مینی کندلا

شرکت Candela دستگاه‌های مینی خود را نیز روانه بازار کرده است. این دستگاه‌ها بیشتر برای مصارف خانگی یا کلینیک‌های کوچک‌تر مناسب خواهند بود. برخی از مشهورترین‌های سری مینی از قرار زیر هستند:

  • GentleLase Mini
  • GentleYag Mini

مشخصات دستگاه جنتلمکس پرو پلاس

دستگاه لیزر کندلا GentleMax Pro Plus به‌جز آنکه شامل هر دو نوع طول موج 755 و 1064 نانومتر است، دیگر تکنولوژی‌های پیشرفته را نیز دارا می‌باشد. این‌ تکنولوژی‌ها جزء جدیدترین تکنولوژی‌های لیزر موهای زائد در سال 2022 هستند. استفاده از این دستگاه توسط متخصصان کلینیک گیتا نیز به همین علت بوده است. چراکه اصول کاری این کلینیک بر پایه استفاده از امن‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها قرار دارد. مشخصات این دستگاه به شرح زیر هستند:

مشخصات دستگاه جنتلمکس پرو پلاس
مشخصات دستگاه جنتلمکس پرو پلاس

سرعت بالاتر

با سرعت تابش تا 10Hz، این دستگاه می‌تواند سرعت جلسات لیزر موهای زائد را بسیار بالا ببرد. این یعنی جلسات لیزر سریع‌تر انجام می‌شوند و افراد احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

اندازه خروجی لیزر

خروجی لیزر کندلا GentleMax Pro می‌تواند از 1.5 mm تا 24 mm متغیر باشد. یعنی این دستگاه برای لیزر همه نقاط بدن به ‌آسانی و با دقت، قابل‌استفاده است؛ از ریزترین نقاط مانند زیربغل، کناره‌های لب و ابرو تا لیزر قسمت‌های بزرگ مانند کمر، پا و تمامی بدن.

رابط کاربری پیشرفته و تنظیم دقیق

سیستم‌عاملی روی GentleMax نصب شده است که جدیدترین قابلیت‌ها را دارد. با استفاده از صفحه لمسی این دستگاه، می‌توان تنظیمات لیزر را به ‌دلخواه تغییر داد. همچنین امکان ذخیره‌سازی این تنظیمات وجود دارد.

عرض پالس

عرض پالس در این دستگاه از چند میکروثانیه تا چند میلی‌ثانیه، متغیر است. محدوده عرض پالس این دستگاه سبب می‌شود تا میزان ایمنی و اثربخشی دستگاه به ‌طور چشمگیری افزایش یابد.

سیستم خنک کننده و محافظت از پوست

سیستم خنک کننده در دستگاه های لیزر کندلا دو نوع است. یک نوع آن خنک کننده هوایی یا Air Cooling Compatible (ACC) می‌باشد. این سیستم خنک کننده برای خنک‌سازی پوست و جلوگیری از آسیب به بافت پیرامون مو بسیار خوب عمل می‌کند. اما نوع دیگر آن سیستم خنک کننده پویا (DCD) است. که در دستگاه لیزر جنتلمکس پرو پلاس بکار رفته است، این سیستم نسبت به ACC تکامل‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. نحوه کارکرد آن بدین صورت است که هم‌زمان با هر پالس لیزر، یک مایع سرمازا یا cryogen به ‌طور هوشمند روی پوست می‌پاشد. در نتیجه، اطمینان حاصل می‌شود که هیچ آسیبی نه به پوست و نه بافت اطراف فولیکول‌های مو وارد نخواهد شد.

مزایای دستگاه لیزر کندلا جنتلمکس پرو پلاس از نظر متخصصان کلینیک گیتا

در این بخش به مزایای دستگاه جنتلمکس پرو پلاس که موجب انتخاب این دستگاه توسط متخصصان کلینیک گیتا شده‌‌اند، می‌پردازیم.

مناسب برای همه انواع پوست

این دستگاه به دلیل داشتن هر دو تکنولوژی الکساندرایت و اندیاگ برای انواع پوست یک تا 6 کاملا مناسب است. یعنی بی هیچ مشکلی روی روشن‌ترین تا تیره‌ترین پوست‌ها عمل می‌کند.

چندکاره بودن

این محصول آن‌قدر حرفه‌ای طراحی شده است که به‌جز حذف دائمی موهای زائد بدن، کاربردهای فراوان دیگری هم دارد. ازجمله:

  • از بین بردن واریس پا و صورت
  • حذف لکه‌های قرمز و قهوه‌ای پوست
  • حذف برجستگی رگ‌های پا
  • درمان جوش صورت
  • جوانسازی پوست

بدون درد

GentleMax Pro Plus کمترین درد را نسبت به دستگاه‌های رقیب دارد. حتی برخی از مشتریان می‌گویند با استفاده از این دستگاه، هیچ دردی ندارند. برخی نیز حسی شبیه به نیشگون خفیف یا قلقلک دارند. استفاده از بی‌حسی موضعی هم تنها در صورت تمایل مشتری انجام خواهد شد.

عوارض جانبی کم

تنها عوارض لیزر موهای زائد با جنتلمکس پرو پلاس، قرمزی و تورم ناچیز و موقت پوست است. آن­ها ‌هم چند ساعت بعد از جلسه از بین می‌روند.

جمع‌بندی

مطمئناَ شرکت کندلا حرف اول را در سطح جهانی برای حذف موهای زائد بدن می‌زند. اما در میان انواع لیزر کندلا دستگاه GentleMax Pro Plus واقعا شاهکار است. هزینه لیزر موهای زائد بدن با این دستگاه، کمی بالاتر خواهد بود. چراکه قیمت خود دستگاه نسبت به رقبا، بالا است. اما به دلیل کیفیت خدمات، واقعا ارزش هزینه کردن را دارد. کلینیک گیتا مدت‌ها است از این دستگاه برای مشتریان خود استفاده می‌کند. مشتریان کلینیک گیتا دائمی بودن اثر، نداشتن عوارض و راحتی آن را از نزدیک حس کرده‌اند. ضمن آنکه اپراتورهای این کلینیک به دلیل شناخت بالا، به بهترین نحو ممکن آن را به کار می‌گیرند.

منابع: laseraid، spectramedicals، کلینیک گیتا

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر