روش‌ صحیح انجام فیشال در منزل

فیشال یکی از آرامش‌بخش‌ترین و لوکس‌ترین اقداماتی است که می‌توانید به خود هدیه دهید. ما در دنیای مدرن امروزی، بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت از خود و رفع استرس‌های روزمره داریم. اما برخی اوقات نمی‌توان در کلینیک زیبایی موردعلاقه خود برای انجام یک فیشال حرفه‌ای وقت رزرو کنید. فیشال در منزل راهی است که می‌توانید تا زمان انجام یک فیشال حرفه‌ای، استرس و آلودگی‌های پوست صورت را برطرف کنید. شما می‌توانید هفته‌ای یک‌بار در خانه این کار را انجام دهید اما نباید به آن به ‌عنوان یک کار پیش ‌پا افتاده نگاه کنید. این کار، یک مراقبت عمقی از پوست و سایر اجزاء صورت است. بیایید با هم روش صحیح فیشال خانگی را بررسی کنیم.

روش صحیح فیشال در منزل

فیشال در خانه، به معنی مراقبتی عمیق‌تر از کارهای روتین مراقبت از پوست است. برای این‌ کار، لازم است حداقل یک ساعت وقت بگذارید. موبایل خود را خاموش کنید و فقط روی پاک‌سازی صورت خود از آلودگی‌ها تمرکز داشته باشید. در صورت، صدها نقطه فشار وجود دارند که با سلامت سایر اعضای بدن مرتبط هستند. استرس، بیشترین اثر را روی این نقاط می‌گذارد. با از بین بردن استرس این نقاط فشار، علاوه بر پاک‌سازی پوست خود، سلامت را به سایر اعضای بدن خود هم بازمی‌گردانید. مراحل زیر را برای انجام فیشال در منزل توصیه می‌کنیم.

یک فضای آرامش‌بخش ایجاد کنید.

اگر واقعاً نمی‌توانید برای فیشال به کلینیک بروید، می‌توانید با ایجاد فضایی آرام در خانه، محیط کلینیک را برای خود شبیه‌سازی کنید. شاید این کار یک ‌قدم کوچک به نظر برسد. اما یک فضای آرام، به از بین بردن استرس جسمی و روحی و زیباتر و شفاف‌تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد.

خوابیدن در وان حمام با نمک اپسوم و اسانس‌های معطری که دوست دارید، به مدت نیم تا یک ساعت، روش خوبی برای تنش‌زدایی از بدن است. چند شمع روشن کنید و پخش یک موسیقی آرامش‌بخش هم فراموش نشود.

پوست خود را به‌ خوبی تمیز کنید.

قبل از هر کاری باید پوست صورت خود را تمیز کنید. هر ذره مواد آرایشی و چربی اضافی که روی  پوست شما باقی می‌ماند، باعث تأثیر کمتر فیشال در منزل خواهد شد. برای اینکه مطمئن شوید پوست شما تا حد ممکن تمیز است، قبل از شروع فرآیند فیشال، پاک‌سازی دو مرحله‌ای انجام دهید.

ابتدا با یک پاک‌کننده روغنی، آرایش و آلودگی‌های روی پوست را پاک کنید. حالا نوبت به پاک‌کننده دوم می‌رسد. پاک‌کننده دوم باید چربی‌زدا باشد. شوینده‌های با پایه روغن، محصولات آرایشی و سموم را پاک می‌کنند. اما یک پاک‌کننده با پایه آب، پوست شما را از هر گونه کثیفی و عرق پاک خواهد کرد. حالا، شما با پوستی شفاف‌تر برای شروع مراحل بعدی آماده هستید.

دو نکته مهم در ارتباط با فیشال در منزل
دو نکته مهم در ارتباط با فیشال در منزل

بیشتر بخوانید: فیشال صورت چیست؟

پوست خود را بخور دهید.

می‌دانید که بیشتر فیشال‌های کلینیکی شامل نوعی فرآیند بخور دادن هستند. بخور صورت به باز کردن منافذ پوست و نرم کردن لایه رویی پوست کمک می‌کند تا پوست برای لایه‌برداری آماده شود.

دو راه وجود دارد که می‌توانید صورت خود را در خانه بخور دهید. می‌توانید صورت خود را روی یک کاسه آب داغ نگه ‌دارید و سر خود را با حوله بپوشانید تا بخار در آن محبوس شود. یک راه دیگر این است که یک حوله را در آب داغ خیس کنید و روی صورت خود قرار دهید. مطمئن شوید که آب آن‌قدر داغ نیست که پوست شما را بسوزاند.

لایه‌برداری کنید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

هر فیشال مؤثری یک مرحله لایه‌برداری برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد. متخصصان زیبایی استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی و آنزیمی را به ‌جای انواع اسکراب توصیه می‌کنند. ژل‌های اسکراب باعث ایجاد بریدگی‌های بسیار ریز روی پوست می‌‌شوند که اگر تحریک شوند، منجر به جوش خواهند شد.

لایه‌برداری به باز شدن منافذ پوست و صاف شدن بافت پوست شما کمک می‌کند. یک لایه‌بردار شیمیایی یا آنزیمی را روی پوست خود ماساژ دهید. روی نواحی مشکل‌دار که چرب‌تر هستند یا منافذ باز دارند، بیشتر تمرکز کنید. لایه‌برداری از روی لب‌ها را هم فراموش نکنید. برای این کار می‌توانید محصول مناسب را از داروخانه بخرید. ترکیب یک قاشق شکر، یک قاشق روغن نارگیل و یک قاشق ژل آلوئه‌ورا هم برای این کار مناسب است.

ماسک صورت مناسب بگذارید.

در این مرحله از فیشال در منزل صورت برای ماسک گذاشتن آماده است. توصیه می‌کنیم به دنبال ماسکی با مواد سم‌زدا باشید که به پاک کردن منافذ پوست کمک کند، زیرا منافذ پوست پس از لایه‌برداری، باز خواهند شد. ماسک خاک رس یا ماسک زغال گزینه‌های خوبی برای این کار محسوب می‌شوند. البته برخی ماسک‌های آماده هم هستند که به افزایش کلاژن‌سازی در پوست کمک می‌کنند. در مرحله ماسک‌گذاری، می‌توانید بعد از ماسک‌های سم‌زدا، این ماسک‌ها را روی پوست خود بگذارید.

روش صحیح انجام فیشال در منزل
روش صحیح انجام فیشال در منزل

برای اینکه تجربه خود از فیشال در منزل را شبیه فیشال در کلینیک کنید، ابتدا با استفاده از یک لیسک سیلیکونی، ماسک را روی تمام نقاط صورت بمالید. سپس چند دقیقه با دست، صورت خود را ماساژ دهید. اگر ماسک حالت پودری دارد، برای تأثیر بهتر، به‌ جای آب از دم‌نوش چای سبز برای آماده کردن آن استفاده کنید. برای زیر چشم‌ها و لب‌ها هم ماسک‌های مخصوصی وجود دارد که به رفع تیرگی و چروک‌های سطحی و ریز چشم‌ها و شفافیت پوست لب‌ها کمک می‌کنند.

بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. در صورت امکان، در وان آب گرم بنشینید. سپس اجازه دهید ماسک به ‌آرامی با بخاری که از آب برمی‌خیزد، جذب صورت شما شود.

پوست را آب‌رسانی و مرطوب کنید.

برای آب‌رسانی به پوست می‌توانید از سرم یا ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید. ژل آلوئه‌ورا نیز برای این کار مناسب است. سرم یا ژل را به ‌آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید تا جذب شود. چند دقیقه به پوست خود استراحت دهید. حالا، با یک کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست، بار دیگر آن‌ قدر پوست خود را ماساژ دهید تا کرم جذب پوست شود. به ‌جای انگشتان دست می‌توانید از جید رولر استفاده کنید. با کرم دور چشم مخصوص خود نیز، دور چشم‌ها را به ‌آرامی ماساژ دهید.

دو نکته مهم در ارتباط با فیشال در منزل

  1. استخراج جوش‌های سرسیاه و سرسفید، یک کار تخصصی است که نیاز به ابزارهای مخصوص و تجربه دارد. علاوه بر این، امروزه اکثر خانم‌ها، دارای ناخن‌های بلند هستند یا کاشت ناخن انجام داده‌اند. فشار دادن این جوش‌ها با ناخن بلند، باعث زخم شدن پوست و ماندن جای جوش‌ها می‌شود. این کار را به متخصص واگذار کنید.
  2. فراموش نکنید که فیشالی که در منزل انجام می‌شود جای فیشال تخصصی را نمی‌گیرد. بسیاری از ابزارهای فیشال، کلینیکی هستند و برخی از تکنیک‌های این نوع مراقبت را هم نمی‌توانید خودتان انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله، مراحل صحیح فیشال در منزل را برای شما بیان کردیم. بسیاری از تکنیک‌های فیشال، تخصصی هستند و باید توسط یک تکنیسین باتجربه و ماهر و در محیط‌های کلینیکی انجام شوند. از این رو، توصیه می‌کنیم برای فیشال تخصصی به کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی معتبر که لاین تخصصی آن را دارند، مراجعه کنید. حداقل هر دو تا سه ماه یک‌بار برای انجام این کار کافی خواهد بود.

منابع: townandcountrymag، goodhousekeeping، eminenceorganics

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر