درمان گودی لب‌ها با فیلر خط خنده

با گذر سن، دو شیار در بالای لب‌ها ظاهر می‌شوند که زیبایی چهره را بر هم می‌زنند. ممکن است این دو خط به صورت مادرزادی نیز در برخی افراد وجود داشته باشند. رفع این دو خط، دغدغه بسیاری از افراد است. فارغ از دلایل حضورشان، دیگر نگران این مهمان‌های ناخوانده نباشید. فیلر خط خنده به بازار آمده است تا این نقیصه را بر طرف کند. در این مقاله به درمان گودی لب از طریق تزریق فیلر به خط خنده خواهیم پرداخت. انواع این فیلر و روش درمان را نیز بررسی می‌نماییم.

همه چیز درباره گودی لب

فاصله بین لب بالایی تا بینی را گودی لب می‌گویند. وظیفه این قسمت، کمک به حرکت سریع‌تر لب‌ها است. گودی لب کمک می‌کند تا انسان بتواند بعضی از آواها را بهتر تلفظ کند. نداشتن شیار در این ناحیه، معیاری بر جوانی صورت است. اندازه نامناسب این بخش، می‌تواند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد. برای بسیاری از خانم‌ها مهم است که اولاً فاصله گودی لبشان مناسب باشد، ثانیاً در این فاصله چین و چروک و شیار وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: رفع خط خنده با تزریق ژل

دلایل چین‌ و چروک گودی لب

یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد چین ‌و چروک، افزایش سن است. با افزایش سن، خاصیت کلاژن‌سازی پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه اطراف لب بالایی شیار و چین‌ و چروک ظاهر می‌شود. همچنین افزایش سن، خاصیت کشسانی پوست را کاهش می‌دهد و لب بالایی دیگر به شادابی دوره جوانی نیست. این امر، دلیلی مضاعف بر ایجاد چین‌ و چروک است. این نقص به طور مادرزادی نیز می‌تواند از ابتدای تولد همراه انسان باشد. کشیدن سیگار نیز به تشکیل چروک‌ها کمک شایانی می‌کند. آلودگی هوا و سبک زندگی نادرست نیز مزید علت می‌شوند تا این خطوط، زودتر از زمان معمول، خودشان را نشان دهند.

آشنایی با فیلر خط خنده

این فیلر از موادی عالی و سازگار با پوست بدن انسان ساخته‌شده است، در مدت ‌زمان کوتاهی تزریق می‌شود و نتایج آن شگفت‌انگیز هستند. تزریق آن حتماً باید در کلینیک و به دست جراح متخصص زیبایی انجام شود. مواد موجود در این مواد قدرت آب‌رسانی به پوست لب را افزایش می‌دهند. یکی از نتایج حاصل از افزایش این قدرت، جوان‌سازی پوست است. فیلر خط خنده خاصیت کشسانی لب بالا را نیز احیا می‌کند. در نتیجه، امکان لیفت لب بالایی به وجود می‌آید و فاصله گودی لب تا حدی ترمیم می‌شود. همچنین بافت پوست در اثر تزریق آن، شروع به کلاژن‌سازی می‌کند و شیارها و چین‌ و چروک‌های گودی لب ناپدید می‌شوند.

نکات مهم قبل از تزریق  فیلر خط خنده

  • چند روز قبل از تزریق فیلر، از کشیدن سیگار خودداری کنید. استعمال سیگار موجب خشکی پوست گودی لب و اطراف آن می‌شود.
  • خشکی پوست، ریکاوری بعد از عمل شما را به تاخیر می‌اندازد.
  • از مصرف داروهایی مثل آسپرین که خون را رقیق می‌کنند، خودداری شود.
  • نوشیدن مشروبات الکلی 24 ساعت قبل از تزریق ممنوع است.
  • سوابق پزشکی خود را به متخصص زیبایی اطلاع دهید.

تزریق فیلر خط خنده به گودی لب

بعد از انجام مشورت‌های لازم با جراح زیبایی و همچنین رعایت نکات مهم پیش از تزریق، اکنون آماده استفاده از این روش هستید. ابتدا جراح گودی لب را ضدعفونی می‌کند. سپس موضع را برای کاهش درد، بی‌حس خواهدکرد. تنها درد این عمل، درد حاصل از فرورفتن سوزن در پوست است. سپس جراح با توجه ‌به نیاز خطوط لب شما، مقدار مناسب فیلر را به آن تزریق می‌کند. جراح ماهر اطراف چروک لب و خود موضع را با دست فشار می‌دهد تا از درستی میزان تزریق اطمینان حاصل کند. این عملیات بین 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. بعد از آن، شما به ‌سرعت با نتایج آن روبه‌رو خواهید شد.

معرفی محصولات فیلر خط خنده
معرفی محصولات فیلر خط خنده
  • درد و ناراحتی حاصل از تزریق فیلر
  • قرمزی پوست اطراف موضع
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت
  • نکروز پوستی
  • آسیب به شریان‌های عروقی

درد و ناراحتی، پدیده‌هایی مرسوم در تزریق فیلر هستند. به‌علاوه با از بین‌ رفتن اثر بی‌حسی، گودی لب کمی درد می‌گیرد. اما بعد از 24 ساعت، این درد از بین می‌رود. قرمزی پوست و خارش آن نیز در کمتر از 72 ساعت ناپدید و تورم نیز بعد از مدتی با رعایت نکاتی که خواهیم گفت، بر طرف می‌شود. نکروز، عفونت و آسیب به شریان‌های خونی و عروقی ناشی از عملکرد بد جراح هستند. به‌ هیچ‌ عنوان این عمل را در سالن‌های زیبایی یا آرایشگاه‌ها انجام ندهید. گول تبلیغات آن‌ها را نخورید که نتایج جبران‌ناپذیری در پی دارد.

مراقبت‌های ویژه بعد از تزریق فیلر خط خنده

  • از ورزش‌های سنگین تا مدتی پرهیز کنید.
  • زمان دقیق آرایش لب‌ها را از جراح بپرسید.
  • تا چند ساعت بعد سرتان را بالا گرفته و از تکان های شدید خودداری نمایید.
  • زیر آفتاب تا یک هفته‌ نروید.
  • برای رفع تورم ناشی از تزریق بهترین راه، نوشیدن مایعات فراوان است. کمپرس سرد نیز مفید خواهدبود. برای سریع‌تر از بین ‌رفتن تورم، از دست زدن به ناحیه تزریق‌شده پرهیز کنید.
  • سیگار را موقتاً تا 72 ساعت کنار بگذارید.
  • داروهایی مثل آسپرین مصرف نکنید که باعث خون‌ریزی می‌شوند.
  • هر نوع دارویی را با نظر پزشک مصرف کنید.
  • حمام گرم و پر از بخار را به روزهای بعد موکول نمایید.
  • بعد از عمل می‌توانید کارهای همیشگی خود را انجام دهید.
  • اگر عوارضی دارید که تا یک هفته برطرف نشدند یا دچار عوارض احتمالی جدیدی شدید، حتماً به پزشک مراجعه فرمایید.

معرفی محصولات فیلر خط خنده

محصولات زیادی در بازار فیلر لب موجود هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه، چند مورد از این محصولات که رونق فراوانی در کلینیک‌ها دارند را معرفی می‌کنیم.

BELOTERO

این محصول ماندگاری بین 6 تا 12 ماه دارد. تجربیات نشان داده‌اند که اثرگذاری این محصول بالا خواهد بود. همچنین نتیجه کار آن، رضایت‌بخش است. BELOTERO در سه نوع مختلف به بازار عرضه می‌شود. جراح بنا بر وضعیت شما تشخیص می‌دهد که کدام نوع مناسب گودی لب شما است.

RESTY LANE

این محصول از هیالورونیک اسید در ترکیبات خود بهره می‌برد و چند روز طول می‌کشد تا اثر آن ظاهر شود. مدت ماندگاری این محصول 10 ماه خواهد بود. RESTY LANE یکی از محصولات باکیفیت و قیمت مناسب است.

JUVEDERM

این فیلر گل سرسبد محصولات تزریقی به خط لب محسوب می‌شود. زیرا حساسیت بیماران به این محصول، نادر است. همچنین سریع اثر خود را در گودی لب بیمار نشان می‌دهد و بافتی نرم و شفاف را به گودی لب بیمار هدیه خواهد داد. این محصول تا 12 ماه ماندگاری دارد و تزریق آن در زمان کوتاه‌مدتی انجام می‌شود. اما قیمت آن گران‌تر از بقیه محصولات این حوزه است.

PREVELLE SILK

این نمونه ماندگاری کمتری نسبت به سایر فیلرها دارد و مدت دوام آن بین 3 تا 6 ماه خواهد بود. مزیت آن، قیمت بسیار پایین این محصول است.

PROFHILO GEL

این ژل یکی از جدیدترین موارد‎ است که در مقیاس وسیع در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت ماندگاری 12 ماه است و تزریق آن 10 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. غلظت بالای اسید هیالورونیک از مزایای این ژل می باشد.

محصولات  OFF- LABLE

فیلرهای مختلفی در بازار موجود هستند که برای نواحی مختلف صورت به کاربرده می‌شوند، اما نمونه هایی که برای لب هستند، مخصوص و ویژه این ناحیه می‌باشند. محصولاتی که مناسب لب نیستند را OFF-LABLE می‌گویند. به ‌هیچ‌ عنوان از آنها استفاده نکنید، زیرا هر کدام حجم متفاوتی به موضع تخصصی خود می‌دهد. اگر برند محصول برایتان ناآشنا بود، بعد از مشورت‌های لازم و کسب اطلاعات کافی، آن را تزریق نمایید.

جمع‌بندی

انتخاب پزشک ماهر وکلینیک مناسب، شرط لازم برای تزریق فیلر خط خنده است. درمان گودی لب با استفاده از این فیلر سرعت بالایی دارد. زیرا مواد استفاده‌شده در آن، با بدن به ‌سرعت سازگار می‌شوند و همچنین عوارض جانبی محصول نیز ناچیز هستند، پس می‌توانید با خیال راحت برای تزریق آن اقدام کنید.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر