فیشال صورت چیست؟

فیشال صورت برای حفظ طراوت و زیبایی و پاکسازی پوست صورت انجام می‌شود. افرادی که از مواد آرایشی استفاده می‌کنند، باید صورت خود را هر شب قبل از خواب بشویند و از این مواد پاک کنند. اما فیشال یک پاکسازی عمیق‌تر برای از بین بردن ناخالصی‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید است. فیشال را می‌توان با محصولات طبیعی یا با محصولات تهیه‌شده در آزمایشگاه انجام داد. همچنین انجام آن هم در خانه توسط خود فرد و هم در مراکز تخصصی توسط متخصصان زیبایی حرفه‌ای امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید بدانید که فیشال صورت چیست و چه مراحلی دارد، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فیشال چیست؟

به بیان ساده، فیشال مجموعه‌ای از درمان‌ها است که روی صورت انجام می‌گیرد و هدف نهایی آن بهبود ظاهر پوست و کمک به آرامش شما است. فیشال یک درمان معمولی نیست و به استفاده از یک سری محصولات خاص نیاز دارد. این روش درمانی اگر بخواهد به درستی انجام شود، باید متناسب با نوع پوست شما باشد تا بیشترین مزایا را به شما ارائه دهد. به ‌عنوان‌ مثال، روی صورت فردی با پوست حساس نباید لایه‌برداری شدید انجام داد.

کلمه فیشال برای برخی از افراد پاکسازی و استخراج عمیق را تداعی می‌کند. اما فیشال صورت بسیار بیشتر از این است و هدف آن آرامش پوست، بدن و ذهن می‌باشد. این روش درمانی هم ظاهر صورت شما را شفاف‌تر خواهد کرد و هم ذهن شما را آرام‌تر می‌کند. فیشال صورت با دقت به نیازهای خاص شما سفارشی می‌شود و مزایای فراوانی را به شما ارائه خواهد کرد.

مراحل فیشال صورت چیست؟

تمام فیشال‌ها با یک جلسه مشاوره یک متخصص در کلینیک زیبایی شروع می‌شود. پزشک در طی این مشاوره، درم پوست صورت شما را معاینه خواهد کرد. همچنین این جلسه فرصتی است که با متخصص در مورد هر گونه مشکلات پوستی خود صحبت کنید. سپس متخصص زیبایی دست به انتخاب محصولات مناسب با نوع و وضعیت پوست شما خواهد زد.

در مرحله بعد، یک لباس راحت، یک فنجان نوشیدنی گرم یا سرد مورد علاقه‌تان و فرصتی برای نشستن و استراحت به شما داده خواهد شد.

اما مراحل انجام فیشال صورت از چه اقداماتی تشکیل می‌شوند؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مراحلی آن اندازیم.

1.     پاکسازی صورت

متخصص زیبایی کار خود را با پاکسازی پوست شما شروع خواهد کرد. او از یک پاک‌کننده برای پاک کردن هر گونه آلودگی، آرایش یا سایر محصولات روی صورت و گردن شما استفاده می‌کند. سپس پاک‌کننده را با یک اسفنج صورت، پد پنبه‌ای یا پارچه پاک خواهد کرد تا صورت شما تمیز شود.

2.     بخار دادن به صورت

متخصص زیبایی با کمک یک دستگاه، بخار را به سمت پوست صورت شما هدایت خواهد کرد تا منافذ آن را آرام باز کند. این بخار باعث خواهدشد جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید و هر گونه کثیفی گیرکرده در منافذ پوست شما، راحت‌تر استخراج شوند.

3.     لایه‌برداری پوست صورت

در این مرحله، متخصص زیبایی برای لایه‌برداری از یک اسکراب یا کرم لایه‌بردار حاوی موادی مانند اسید گلیکولیک جهت حذف سلول‌های مرده پوست صورت استفاده می‌کند. برخی از متخصصان پوست، از لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسیدها و آنزیم‌های شل‌کننده سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز لایه‌بردارهای مکانیکی را مورد استفاده قرار می‌دهند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرند.

پوست پدیا - فیشال صورت چیست؟
پوست پدیا – فیشال صورت چیست؟

4.     استخراج پوست صورت

آیا می‌دانید نظر برخی افراد درباره این مرحله از فیشال صورت چیست؟ این مرحله، ناراحت‌کننده‌ترین قسمت هر فیشال است، زیرا این مرحله از درمان فیشال صورت می‌تواند کمتر از سایر مراحل آن آرامش‌بخش باشد.

در واقع، این مرحله برای از بین بردن جوش‌های سفید و سیاه صورت طراحی شده است. اگر درم پوست نازک و با لکه‌های کمی دارید، می‌توانید از انجام این مرحله درمان فیشال خودداری کنید. قبل از شروع این مرحله، هر گونه نگرانی خود در مورد این فرآیند را با متخصص زیبایی در میان بگذارید.

5.     ماساژ صورت

امروزه اکثر افراد دچار استرس‌های گوناگون هستند. این استرس‌ها می‌توانند باعث انواع مشکلات ازجمله درد در ناحیه سر و فک شوند. چه راهی بهتر از ماساژ برای از بین بردن این دردها و تنش‌ها می‌شناسید؟.

ماساژ صورت یکی از آرامش‌بخش‌ترین مراحل درمان فیشال صورت شما خواهد بود. این ماساژ به شما کمک می‌کند تا در طول فیشال به آرامش برسید. به‌علاوه، متخصص زیبایی بسته به تجربه و آموزش خود ممکن است از ابزارها و تکنیک‌های جدید ماساژ نیز استفاده کند.

اما مزایای ماساژ بسیار فراتر از آرامش ذهن و صورت خواهد بود. ماساژ صورت می‌تواند ماهیچه‌ها و درم پوست شما را تحریک و به رفع افتادگی پوست و ظاهر کدر آن کمک کند. در نتیجه، چهره‌ای زیبا و جوان نصیب شما خواهد شد.

1.     ماسک صورت

نوع ماسک صورت انتخاب‌شده توسط متخصص زیبایی، کاملاً به نوع و وضعیت پوست شما بستگی خواهد داشت. به طور مثال، ماسک صورت حاوی پپتاید کلاژن برای تقویت، آب‌رسانی و روشن کردن پوست شما طراحی شده است. این ماسک تنها در عرض 15 الی 20 دقیقه می‌تواند درخشندگی و ظاهری جوان را برای شما به ارمغان آورد.

آیا می‌دانید علت منحصر به فرد بودن این مرحله از فیشال صورت چیست؟. چیزی که مرحله ماسک صورت را منحصر به فرد می‌کند، این است که فقط از مواد طبیعی و با بالاترین کیفیت استفاده می‌شود. مثلاً کلاژن دریایی هیدرولیز شده و تجزیه شده به مولکول‌های کوچک، می‌تواند به عمق منافذ پوست شما نفوذ کند. در نتیجه، کلاژن فوری را به درم پوست صورت شما تقدیم خواهد کرد.

گنجانده شدن اسید هیالورونیک گیاهی نیز در فرمول ماسک صورت پیشنهاد می‌شود. این ماده جادویی به دلیل توانایی خود در نگهداری آب به میزان هزار برابر وزن خود، معروف است. اسید هیالورونیک پوست شما را تغذیه و آن را انعطاف‌پذیر و درخشان می‌کند.

زمان انجام فیشال صورت

در بیشتر موارد، متخصص زیبایی به شما توصیه می‌کند که فیشال صورت را یک بار در ماه انجام دهید. البته زمان انجام فیشال صورت به برنامه درمانی توصیه‌شده و نوع پوست صورت شما بستگی دارد. هماهنگی انجام فیشال با فصول و آب‌وهوا نیز به درم پوست کمک می‌کند تا با تغییرات دما و آب‌وهوا سازگار شود.

آیا می‌دانید نکته کلیدی در رابطه با زمان انجام فیشال صورت چیست؟. این است که به توصیه‌های متخصص مراقبت از پوست خود گوش دهید و در انجام فیشال زیاده‌روی نکنید. اگر بیش ‌از حد فیشال انجام دهید، ممکن است با پوست تحریک‌شده مواجه شوید.

هزینه فیشال صورت چقدر است؟

فیشال صورت یکی از آن اقداماتی است که قطعاً برچسب قیمتی مشخصی ندارد. زیرا قیمت فیشال بر اساس نوع درمانی خواهد بود که انجام می‌دهید. معمولاً هزینه‌های میکرو درم ابریژن و لایه برداری، بیشتر از روش‌های سنتی و معمولی فیشال است. همچنین، قیمت درمان فیشال به مکان کلینیکی که می‌روید هم بستگی دارد. به یاد داشته باشید که انجام فیشال صورت در یکی از بهترین و مجهزترین اسپاهای شهر، بیشتر از یک سالن محلی هزینه در بر خواهد داشت.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به این پرسش که فیشال صورت چیست پاسخ دهیم. امیدواریم مطالب ارائه‌شده برای شما مفید بوده باشند. فیشال صورت اگر در یک کلینیک معتبر و زیر نظر متخصصان پوست حاذق انجام شود، نتایج بسیار مفیدی برای شما در پی خواهد داشت. البته مانند هر روش درمانی دیگری، نباید در انجام آن زیاده‌روی شود، چون نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

منابع: espaskincare، renewalliance

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر