بررسی مزوژل ها – مزایا، معایب و عوامل مؤثر بر هزینه

آیا می‌دانستید مزوتراپی و تزریق مزوژل یک درمان مؤثر برای پوست صورت و مخصوصاً زیر چشم است؟. پوست زیر چشم یکی از مناطق نگران‌کننده برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود. زیرا بسیار ظریف است و با ضخامت تقریباً نیم میلی‌متری خود از هر جای دیگری در بدن، پوست نازک‌تری دارد. بنابراین، اگر پوست اطراف چشم از آسیب‌های خورشید و سایر عوامل خارجی محافظت نشود، خطوط ریز، چین و چروک‌ و افتادگی خیلی زود و به وفور ظاهر خواهندشد. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند باعث شود که ناحیه زیر چشم‌ها نسبتاً توخالی به نظر برسد و شما را خسته نشان دهد. برای بررسی بیشتر این موضوع با کلینیک گیتا، یکی از برترین ارائه‌دهندگان درمان مزوتراپی در کشور همراه باشید.

آشنایی با مزوتراپی

مزوتراپی یک درمان ضد پیری است که فرآیندهای بازسازی طبیعی را در پوست بدن تحریک می‌کند. این روش خلاقانه برای درمان اختلالات پوستی مختلف با قرار دادن مستقیم دوزهای کمی از مواد دارویی در ناحیه مورد نظر پوست انجام می‌شود.

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض عوامل محیطی مضر، استرس، سیگار کشیدن، مواد مخدر و تابش خورشیدی باعث تغییرات نامطلوب پوستی خواهند شد. مزوتراپی امکان معکوس شدن یا توقف بسیاری از تغییرات نامطلوب را فراهم می‌کند و جزء ارزشمندی از درمان‌های ضد پیری به شمار می‌رود.

مزوژل های آماده‌ای که از طریق مزوتراپی وارد پوست می‌شوند، ترکیبی از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، ریز عناصر، اسید هیالورونیک و عصاره‌های گیاهی هستند. اسید هیالورونیک فضای بین فیبرهای کلاژن را پر و با جذب آب به پوست، آن را به طور مؤثری مرطوب می‌کند. به لطف این روش است که اکسیژن و آب بیشتری به پوست می‌رسد. بنابراین صورت شما با بهبود گردش مواد مغذی در آن، روشن‌تر و سالم‌تر خواهد شد.

در کلینیک گیتا برای قرار دادن کوکتل‌های مزوتراپی ضد پیری در پوست، از ژل‌های تائید شده و معتبر استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید با این روش به نتیجه دلخواه خود برسید، باید آن را در مراکز زیبایی معتبری چون کلینیک گیتا انجام دهید.

مزایای تزریق مزوژل

مزوتراپی شامل سوراخ کردن پوست به آرامی با تزریق میکرو و در عین حال افزودن یک محصول تقویت‌کننده پوست است. تکنیک‌های انجام این روش، متفاوت هستند؛ اما همه آن‌ها روی لایه‌های سطحی پوست تمرکز دارند تا کبودی و خونریزی به حداقل برسد.

عمل ترومای جزئی پوست امکان سیگنال دهی سلولی را فراهم می‌کند. این کار باعث ایجاد یک آبشار از تحریک سلولی می‌شود که به جوان‌سازی پوست کمک خواهد کرد. سلول‌های فیبروبلاست تولیدکننده کلاژن به نواحی مختلف پوست صورت نفوذ می‌کنند که باعث تجدید کلاژن در آن ناحیه خواهد شد. مزایای مزوتراپی در به شرح زیر هستند:

  • کاهش رنگ‌دانه و حجیم شدن پوست
  • کاهش اندازه و تعداد منافذ
  • بهبود بافت پوست و کاهش آثار آکنه و زخم‌های دیگر
  • دستیابی به پوستی درخشان و باکیفیت
  • کاهش چین و چروک، خطوط ریز
  • بهبود هیدراتاسیون و هایپرپیگمانتاسیون
  • بهبود متابولیسم سلولی پوست و میکرو گردش خون
  • تحریک کردن فیبروبلاست‌ها برای تولید بیشتر کلاژن و الاستین
  • تغذیه مناسب پوست

معایب تزریق مزوژل

از آنجایی ‌که مزوتراپی یک عمل غیرتهاجمی است، پس معمولاً با عوارض و معایب زیادی همراه نخواهد بود. بنابراین بسیاری از افراد می‌توانند پس از انجام مزوتراپی بلافاصله به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. البته برخی افراد نیز ممکن است به دلیل تورم و درد در محل‌های تزریق به یک روز مرخصی کاری نیاز پیدا کنند.

همچنین برخی از افراد ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب، به چندین جلسه درمانی نیاز داشته باشند. زیرا میزان مواد تزریقی، بسیار کمتر از سایر روش‌ها مانند تزریق چربی است.

نتایج مزوتراپی در عرض چند هفته (4 تا 8 هفته) قابل مشاهده خواهد بود، زیرا بدن برای پردازش مواد تزریق‌شده به زمان نیاز دارد. اما در سایر درمان‌های لیپوساکشن جراحی، نتایج بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده هستند. همچنین این درمان برای افرادی که فوبیای سوزن دارند، مناسب نیست.

محصولات مزوژل در کلینیک گیتا
محصولات مزوژل در کلینیک گیتا

تزریق مزوژل در کلینیک گیتا

دستگاه تزریق میکرو کانال درمافراک (DermaFrac) جایگزینی برای میکرونیدلینگ است که از سوزن‌های میکروسکوپی با قطر کمتر از اندازه یک مو استفاده می‌کند. درمافراک یک سیستم میکرونیدلینگ جدید و منحصر به فرد مورد تائید سازمان‌های بهداشت جهانی است. با این روش می‌توان میکرو کانال‌های دقیق و کالیبره شده را در پوست ایجاد کرد و مواد موضعی فعال را به طور هم‌زمان تزریق نمود.

عمق این سوزن‌های استریل برای ایجاد ریز کانال‌هایی طراحی شده است که درست در زیر لایه‌های بیرونی پوست اما درست بالای مویرگ‌ها و انتهای عصب، نفوذ می‌کنند. نتیجه آن، یک روش جوان‌سازی پوست بدون خونریزی و معمولاً بدون درد است که امکان انفوزیون تقویت‌شده از عوامل موضعی را فراهم خواهد کرد.

روش درمافراک کلینیک گیتا از خلأ برای حفظ کشش روی پوست استفاده می‌کند تا میکرو سوزن‌ها به عمق یکنواخت و مناسب نفوذ کنند. میکرو کانال‌های ایجادشده با درمافراک، مسیرهایی را برای تزریق محلول‌های فعال مزوژل فراهم خواهند کرد. محلول تزریق‌شده توسط خلأ و درست زمان عبور میکرو سوزن‌ها از روی پوست در آن پخش می‌شود. بنابراین این روش می‌تواند انفوزیون بهینه را تضمین کند.

محصولات مزوژل در کلینیک گیتا

داشتن مجموعه مختلفی از فرمول‌های مزوتراپی منحصربه‌فرد، به پزشکان کلینیک پوست گیتا اجازه می‌دهد تا درمان‌های بی‌اورویتالیزاسیون یا بیش‌ویتامینی بی‌نظیری را به بیماران ما ارائه کنند. این درمان‌ها برای پوست صورت و بدن بسیار مؤثر و ایمن هستند.

لاین محصولات پزشکی کلینیک گیتا به صورت استریل و از طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف برای رفع نیازهای پوست شما تشکیل‌شده است. همه محصولات گیتا برای پر کردن درم، ایجاد تعادل ایده‌آل و بیورویتالیزاسیون پوست با استفاده از دوش پلاسما به عنوان یک زایمان از طریق پوست طراحی شده‌اند. این محصولات به تزریق زیرسطحی عمیق نیاز ندارند و کاملاً غیرتهاجمی محسوب می‌شوند.

برای مثال، اسید هیالورونیک در یک محلول «بیورویتالیزاسیون» متشکل از اسیدهای آمینه با خاصیت هیدراتاسیون و آنتی‌اکسیدانی ارائه می‌شود که HA پوست را تثبیت می‌کند. محلول اسیدآمینه نیز با آوردن آمینواسیدهای مورد نیاز برای حفظ ماتریکس بین سلولی و اثر پرکنندگی پوست مؤثر است.

به طور معمول، کوکتل‌ها حاوی اسید هیالورونیک (برای حجیم شدن و آب‌رسانی پوست) و سایر مواد فعال سفارشی مانند ویتامین‌های C و B، اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌ها هستند. همچنین بوتاکس را هم می‌توان به کوکتل اضافه کرد.

مزوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

روش مزوتراپی با تمیز کردن پوست شروع می‌شود. سپس کرم بی‌حس‌کننده به مدت حدود 20 تا 30 دقیقه روی ناحیه درمان اعمال خواهد شد. در مرحله بعد، محلول انتخابی با دستگاه میکرو کانال روی ناحیه درمان اعمال می‌شود تا سوزن‌ها جادوی خود را اعمال کنند. این کار با نفوذ به سطح پوست و تزریق بدون درد مواد مفید و ویتامین‌ها (همچنین امکان همراهی با بوتاکس) زیر اپیدرم پوست انجام می‌شود. خوشبختانه این فرآیند بدون هیچ‌گونه خونریزی است.

کل این روش کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد و به هیچ‌گونه زمان استراحت یا بهبودی نیازی ندارد. البته برخی از افراد ممکن است در موارد نادر و برای چند روز، کمی قرمزی و تورم خفیف در محل درمان تجربه کنند. ماساژ پس از انجام درمان نیز امکان توزیع یکنواخت مواد تزریق‌شده در پوست را فراهم خواهد کرد. مزوژل های تزریق‌شده حتی تا یک ماه پس از درمان نیز فعال می‌مانند. مزوتراپی را می‌توان همراه با لایه‌برداری یا به عنوان روش قبل یا بعد از آن به انجام رسانید.

هزینه تزریق مزوژل

هزینه مزوتراپی و تزریق مزوژل‌ها به نوع درمان و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی خواهد داشت. از آنجایی که مزوتراپی یک عمل زیبایی است، پس از نظر پزشکی ضروری محسوب نمی‌شود و شرکت‌های بیمه هزینه انجام آن را پوشش نخواهند داد. هزینه مزوتراپی همچنین به معروفیت کلینیک و مکان و تجهیزات آن هم بستگی دارد. در عین حال میزان سابقه کادر پزشکی نیز بر هزینه انجام مزوتراپی موثر خواهد بود.

جمع‌بندی

تزریق مزوژل ها از طریق روش درمانی مزوتراپی، از جمله جدیدترین روش‌های زیبا و جوان‌سازی پوست به شمار می‌رود. این روش کمتر تهاجمی با مزایای خود نسبت به سایر روش‌ها، از عوارض بسیار کمتر و نادری برخوردار است. البته این درمان باید در مراکز معتبر و دارای مجوز، نظیر کلینیک گیتا انجام می‌شود. کلینیک گیتا از پیشگامان در عرصه ورود متدهای جدید زیبایی در سراسر کشور به شمار می‌رود. منتظر حضور شما عزیزان در کلینیک گیتا هستیم تا در یک جلسه صمیمی به بررسی امکان انجام این روش یا روش‌های دیگر برای شما بپردازیم.

منابع: francesturnertraill، reviveclinic

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر