فیشال صورت در منزل

امروزه فیشال صورت یکی از درمان‌های ضروری زندگی به شمار می‌رود. اما برخی افراد مایل هستند تا فیشال صورت را در خانه خودشان انجام دهند. خوشبختانه، انبوهی از محصولات و دستگاه‌های مراقبت از پوست در بازار وجود دارند که فیشال صورت در منزل را آسان می‌کنند. شب، زمان خوبی برای انجام فیشال است، زیرا پوست هنگام روز در حالت محافظتی‌تری قرار می‌گیرد. اما پوست در شب، آرام‌تر است و حالت ترمیم را شروع می‌کند، بنابراین می‌تواند به راحتی فیشال صورت را بپذیرد. هدف ما در این مطلب، آشنایی شما کاربران گرامی سایت پوست پدیا با مراحل و نحوه انجام فیشال صورت در خانه است.

آشنایی با فیشال صورت

یک پوست صورت شفاف و سالم در زیبایی شما نقش زیادی دارد. فیشال صورت یک درمان یا مجموعه‌ای از درمان‌ها است که برای مراقبت از پوست صورت به کار می‌رود و می‌تواند چندین بیماری پوستی را هدف قرار دهد. پوست صورت ما در واقع نقشه‌ای از نیازهای بدن ما است. صورت به عنوان یک اینفوگرافیک، هر گونه کمبود تغذیه‌ای یا شرایط عمومی سلامتی و نیازمند به مراقبت‌های خاص را نشان می‌دهد.

با توجه به‌ دقت و تجربه مورد نیاز، باید از لایه‌برداری شیمیایی پوست صورت به هر قیمتی اجتناب کرد. لایه‌برداری شیمیایی در سطح حرفه‌ای نیز عاقلانه نیست، چه رسد به اینکه تنهایی اقدام به انجام این کار کنید، زیرا می‌تواند باعث بی‌نظمی رنگ‌دانه‌های پوست شود و حتی در صورت استفاده نادرست، پوست شما را برای همیشه زخم کند. اما جدا از این درمان‌های پیشرفته‌تر، می‌توانید یک ساعت پوست خود را نوازش کنید که به بازسازی آن کمک زیادی خواهد کرد. هیچ چیز جای تخصص و تجربه یک درمانگر حرفه‌ای را نمی‌گیرد. اما فیشال صورت در منزل می‌تواند سلامت پوست شما را تا فرصت بعدی برای ملاقات با متخصص زیبایی، حفظ کند.

مزایای فیشال صورت در منزل

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که فیشال صورت را حداقل یک بار در ماه انجام دهید. فیشال صورت برای رفع مشکلات پوستی یا ناراحتی‌های پوستی ناشی از آب‌وهوای بد، کارایی بسیار زیادی دارد. این روش در واقع امتداد سایر مراقبت‌های پوستی نظیر لایه‌برداری، درمپلنینگ یا ماسک‌ها محسوب می‌شود. فیشال صورت بهتر است با مراجعه به کلینیک زیبایی انجام شود، اما انجام آن در خانه هم امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین فیشال صورت فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا از استرس کاری فاصله بگیرید و ساعتی را به استراحت بپردازید. فیشال صورت علاوه بر تأثیرات ظاهری که دارد، بر کاهش تنش، فشار یا هرگونه اضطراب روانی تأثیر خواهد داشت و روحیه را تقویت می‌کند.

فیشال صورت باید در شب یعنی زمان آماده ترمیم بودن پوست شما انجام شود. پس به فیشال صورت به عنوان روشی برای رفع خستگی فکر کنید. در عین‌حال پوست شما نیز هر 20 تا 30 روز یک‌بار تجدید می‌شود و جان تازه‌ای می‌گیرد. احتمالاً طی چند هفته پس از انجام فیشال صورت در منزل نتایج مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

مراحل انجام فیشال صورت در خانه

چند شمع معطر روشن کنید، آرامش‌بخش‌ترین موسیقی ممکن را بگذارید و محصولات مراقبت از صورت مورد نیاز خود را ردیف کنید.  در ادامه، راهنمای گام‌به‌گام برای انجام یک فیشال صورت باکیفیت در منزل را توضیح خواهیم داد.

آماده سازی برای فیشال صورت در منزل
آماده سازی برای فیشال صورت در منزل

1.      آماده‌سازی صورت

ابتدا موها را از صورت جدا کنید و با یک هدبند یا حوله محکم ببندید تا بتوانید محصولات مراقبت از پوست خود را به راحتی اعمال کنید. اگر آرایش دارید، اکنون زمان پاک کردن آن است. با آب گرم و یک پاک‌کننده روغنی، صورت خود را تمیز کنید. می‌توانید کمی پاک‌کننده آرایش چشم را نیز روی یک پد پنبه‌ای بریزید و چشمان خود را به‌آرامی پاک کنید.

2.      پاک‌سازی

پس از پاک کردن آرایش، مقدار کمی از پاک‌کننده را روی صورت و گردن خود به مدت 1 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. ماساژ صورت نه‌تنها امکان جذب بهتر محصول را به پوست شما می‌دهد، بلکه باعث تخلیه تجمعات موجب پف‌کردگی در صورت شما نیز خواهد شد. در حین ماساژ حتماً پوست را به سمت بالا فشار دهید تا صورتتان حالت طبیعی به خود بگیرد. در حین حرکت، به‌آرامی چین‌وچروک‌های پیشانی و ناحیه چشم را صاف کنید. این کار باعث شل شدن عضلات صورت خواهد شد. در آخر، صورت خود را به طور کامل آبکشی کنید.

3.      استفاده از تونرها

در این مرحله باید تونر را روی پدهای پنبه‌ای اسپری کنید و به صورت خود بمالید. گردن را هم از یاد نبرید، اما از مالیده شدن تونرها به ناحیه چشم خودداری کنید، زیرا چشم‌ها اولین عضو نشان‌دهنده پیری در صورت هستند. تونرها برای تکمیل فرآیند پاک‌سازی و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی، بسیار ضروری محسوب می‌شوند.

4.      بخار

در استفاده از بخار نترسید، چراکه خودتان قطعاً می‌توانید آن را انجام دهید. ابتدا آب جوشیده را در یک کاسه بزرگ بریزید و پوست صورت خود را در فاصله 15 سانتیمتری آن قرار دهید. در عین‌حال سر خود را با یک حوله بپوشانید تا بخار داخل آن به دام بیفتد. این کار منافذ پوست را باز می‌کند و پوست شما را برای لایه‌برداری و جذب آماده می‌سازد. می‌توانید صورت خود را تا 10 دقیقه و هر بار تا دو دقیقه بخارپز کنید.

5.      لایه‌برداری

در مرحله پنجم از فیشال صورت در منزل یک لایه‌بردار را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید. هنگام استفاده از لایه‌بردار مراقب باشید، به خصوص در اطراف ناحیه ظریف چشم که در آن پوست شما نازک‌تر است، به‌ هیچ‌وجه عمل اسکراب یا کشیدن آن را انجام ندهید. ماساژ دادن لایه‌بردار روی پوست به‌آرامی سلول‌های مرده و هرگونه آلودگی یا آرایش باقی‌مانده را از بین می‌برد. در آخر، صورت خود را دوباره و به طور کامل آبکشی کنید.

6.      ماسک کردن صورت

یک لایه نازک و یکنواخت از ماسک دلخواه را روی صورت خود بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. قبل از برداشتن ماسک با یک پارچه مرطوب، از تکنیک‌های ماساژ برای به حداکثر رساندن جذب و لیفت طبیعی صورت استفاده کنید.

7.      ماساژ

در این مرجله از فیشال صورت در منزل یک ماساژ دیگر با روغن یا مرطوب‌کننده، برای آب‌رسانی عمیق به پوست صورت لازم خواهد بود. از ماساژ مناطق مستعد آکنه اجتناب کنید. قبل از اینکه محصول را بشویید، به‌آرامی صورت خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید.

8.      اعمال سرم

حالا برای حفظ رطوبت، از سرم مناسب پوست خودتان استفاده کنید و آن را با حرکات دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید. به ‌عنوان‌ مثال، برخی سرم‌ها دارای دوز قوی ویتامین C غیر تحریک‌کننده هستند که ظاهر انواع پوست را روشن می‌کنند. شما می‌توانید بیشتر سرم را با یک دستمال مرطوب روی پوست خود بگذارید.

9.      مراقبت از چشم

در این مرحله از فیشال صورت در خانه باید حلقه‌های تیره زیر چشم، پف‌کردگی یا خطوط ریز دور آن‌ها را هدف قرار دهید. کرم دور چشم مورد علاقه خود را بیاورید و آن را به‌آرامی و با ضربه به اطراف چشم بمالید تا جذب شود.

10.  مرطوب‌کننده

در آخر مرطوب‌کننده را بردارید و یک لایه بسیار نازک از آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

جمع‌بندی

فیشال صورت در منزل راه‌حلی خوب برای مواقعی است که امکان یا وقت مراجعه به سالن زیبایی را ندارید. البته یک درمانگر حرفه‌ای، بهتر می‌تواند از عهده انجام این کار برآید. اما خودتان نیز با پیروی از مراحل ذکرشده در این مطلب می‌توانید از مزایای این روش مفید برای رفع مشکلات پوستی بهره‌مند شوید.

منابع: healthline، eminenceorganics

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر