نکات حیاتی قبل از لیزر موهای زائد کل بدن

توصیه اکید ما به شما این است که قبل از لیزر موهای زائد، درباره مراحل و آنچه در انتظار شماست اطلاعات کامل داشته باشید.

درست است که همه دوست دارند برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند اما باید قبل از انجام آن از تمامی جوانب آن آگاه باشید تا مطمئن شوید که این کار به نفع شما است. برای از بین بردن موهای زائد راه‌های زیادی در دسترس است، از موم گرفته تا بند انداختن و تراشیدن و کندن با موچین. اما لیزر موهای زائد یکی از بهترین گزینه‌ هایی است که برای مدت طولانی‌تری دوام دارد.

آمادگی های قبل از لیزر موهای زائد

به یاد داشته باشید شما نمی توانید بدون مقدمه اقدام به لیزر کنید. نکاتی است که باید رعایت کنید و در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.

قبل از مراجعه موهای خود را بتراشید

ما از همه مراجعان می‌خواهیم که 24 ساعت قبل از نوبت لیزر، موهای خود را بتراشند. ما درک می‌کنیم که دسترسی به برخی از نقاط سخت است و با رضایت کامل آن قسمتها را برای مشتری تمیز می‌کنیم اما زدن موهای بدن با تیغ در کل ناحیه برای ما خوشایند نیست و خودتان هم معذب خواهید شد، به ویژه اگر در نقاط حساس باشد.

تراشیدن موهای زائد قبل از لیزر

استفاده از پودر موبر و موم قبل از لیزر ممنوع!

برخلاف تراشیدن که قبل از لیزر لازم است، به هیچ وجه نباید قبل از جلسات لیزر موهای زائد، از موچین، پودر موبر یا موم استفاده کنید. چون لیزر پیگمنت فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و اگر از بین برود، لیزر اثر نخواهد داشت. هر جلسه درصدی از موها را در سیکل‌های متفاوت رشد مورد هدف قرار می‌دهد. کندن موها با موچین و موم یا دکلره کردن باعث اخلال در این فرایند می‌شود. اگر می‌خواهید در کل دوره بدون مو باشید، باید موها را بتراشید.

آرایش خود را به طور کامل پاک کنید

بسیاری از مراجعان ادعا می‌کنند که هیچ آرایشی ندارند و پوستشان کاملاً تمیز است. اما وقتی پد الکلی را روی پوستشان می‌کشم، آرایش آنها پاک می‌شود. پاک کردن آرایش نباید باعث خجالت شما شود بلکه این کار تنها برای محافظت از پوست شما است.

اگر این کار را انچام ندهید چه اتفاقی می افتد؟ یک بار پس از پاک کردن صورت یکی از مراجعان، از او خواستم تا در اتاق کناری منتظر باشد تا من لیزر را تعویض کنم. در همین فاصله، او کرم پودر زده بود و به من اطلاع نداد. پس از شروع به کار، همان قسمتهایی از پوستش که لیزر کردم دچار سوختگی شد. پوستش در آن نقاط تغییر رنگ داد و ماهها طول کشید تا از بین برود. خلاصه مطلب اینکه، به حرف اپراتورگوش دهید. آن‌ها مطمئناً صلاح شما را می‌خواهند.

نتایج لیزر متفاوت هستند

مراجعان باید بدانند که لیزر موهای زائد فرایندی است که باید طبق نوع موی فرد و ناحیه مورد نظر بدن تنظیم شود. به عنوان مثال، موهای زمخت زیر بغل یا بیکینی پس از چهار تا پنج جلسه به طور کامل از بین می‌روند. اما موهای نازک روی بازو یا پشت لب ممکن است نیاز به چندین جلسه داشته باشند و از بین بردن آنها با لیزر سخت باشد.

در برخی از دستگاه های قدیمی تر، این کار باید به جای از بین بردن موهای زائد، کاهش موهای زائد نام بگیرد. چون حجم و تراکم مو کاهش می‌یابد اما فولیکول‌های مو به طور کامل از بین نمی‌روند. هرچند حذف موهای زائد در دستگاه هایی مانند لیزر جنتل مکس پرو، بیشترین اثربخشی را دارد.

اگر دارویی مصرف می‌کنید به پزشک اطلاع دهید

در مورد مصرف داروها حتماً باید با پزشک خود صادق باشید. داروهای آنتی بیوتیک به نور حساس هستند. پس اگر همزمان با لیزر آنها را مصرف کنید، ممکن است منجر به سوختگی پوست شود که از بین رفتن آن خیلی سخت است. ما هر جلسه از مراجعان می‌پرسیم که آیا از جلسه قبل تا کنون داروی جدیدی مصرف کرده‌اند یا خیر.

برای انواع مختلف پوست، لیزرهای متفاوتی وجود دارد

هر نوع لیزری برای هر نوع پوستی مناسب نیست. پوست سفید نوع یک، دو و سه به طول موج کوتاه بهتر جواب می‌دهد مانند الکساندرایت که برای پوست ملایم است و روی موهای کمرنگ خوب جواب می‌دهد. افرادی که پوست نوع چهار، پنج و شش دارند (چهار سبزه، پنج و شش سیاه پوست) نیاز به طول موج بالاتری مانند لیزر Nd:YAG. دارند تا از لایه اپیدرم عبور کند. لیزر جنتل مکس پرو، برای انواع پوست مؤثر است.

مکانیزم خنک سازی هم نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود. لیزرهایی که اسپری خنک کننده کرایوژن دارند می‌توانند در پوستهای تیره منجر به سوختگی شوند.

انواع رنگ پوست دست

برگشت موهای زائد بعد از لیزر

برخی از انواع موها با لیزر تحریک شده و بلندتر و ضخیم‌تر می‌شوند. اما جای نگرانی نیست. اگر موی شما مناسب لیزر نباشد، متخصص پوست به شما اطلاع می‌دهد.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، شاید نیاز به پنج تا هشت جلسه درمان داشته باشید. وقتی دوره درمانی تمام شد، تقریباً تمام موهای زیاد شما از بین می‌روند. برخی افراد ممکن است یک یا دو سال پس از پایان درمان، شاهد رشد موهای پراکنده باشند. در این موارد، یک جلسه در سال نیاز است تا رشد مو متوقف شود. موهایی که با لیزر از بین رفته‌اند معمولاً دوباره رشد نمی‌کنند اما در مواردی ممکن است رشد دوباره رخ دهد.

پس از لیزر موهای زائد، رشد موها کند نمی‌شود. اما در هر فاز رشد، فولیکول‌های قابل مشاهده کمتری خواهید داشت. پس از هر جلسه درمانی، موها نازک‌تر و تُنُک‌تر می‌شوند. هر جلسه به نتایج بهتر و بادوام‌تری می‌انجامد و در نهایت به شما این اعتماد به نفس را می‌دهد که هر لباسی بخواهید بپوشید.

قبل از لیزر بیکینی چه کنیم؟

  • قبل از لیزردرمانی از مصرف کافئین خودداری کنید
  • در صورت لزوم، می‌توانید یک مسکن ملایم مصرف کنید
  • قبل از لیزر بیکینی حتماً باید موهای خود را بتراشید تا تجربه راحت، مؤثر و بی‌خطری داشته باشید. تنها راه از بین بردن موهای زائد قبل از جلسات لیزردرمانی تراشیدن است. از موم، دستگاه اپیلاسیون یا موچین استفاده نکنید.

نکات لازم قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد

  • قبل از اولین جلسه لیزر، موها باید به مدت چهار تا شش هفته رشد داشته باشند.
  • سه تا چهار روز قبل از جلسه درمان، لایه برداری ملایمی انجام دهید.
  • روز یا شب قبل از جلسه درمان موها را بتراشید. هرگز این کار را در روز درمان انجام ندهید.

آنچه باید درباره جلسه اول لیزر موهای زائد بدانید

آنچه درباره شیو کردن مو قبل از لیزر باید بدانید

تراشیدن مو زیر دوش با آب باز، سخت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در وان نیمه پر زانو بزنید یا جلوی سینک دستشویی بایستید. اگر در اتاق خوابتان آینه دارید، می‌توانید دو ظرف آب ولرم تهیه کنید. یک ظرف برای خیس کردن تیغ و یک ظرف برای نگه داشتن لیف در آب ولرم. دانستن چگونگی آماده شدن برای لیزر بسیار مهم است تا از واکنش‌های ناخوشایند پوست به ویژه در نواحی حساس جلوگیری کنید.

Rate this post

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر