خارش پوست سر کمبود چه ویتامینی است؟

آیا کمبود ویتامین سبب خشکی و خارش پوست سر و یا شوره می شود؟ بله، کمبود ویتامین علاوه بر این موارد می‌تواند سبب ریزش مو و خشکی برخی نواحی پوست سر شود. دانستن اینکه علت این موارد کمبود ویتامین بوده و نه موارد جدی‌تر می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد.

ابتلای افراد به این عوارض چندان غیر متداول نیست زیرا بسیاری از افراد نمی دانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا کمبود مواد مغذی می تواند سبب خارش پوست شود. اغلب افراد علت بروز این علائم را نامناسب بودن شامپوی خود می دانند. با اینکه این مورد نیز می تواند یکی از عوامل باشد اما همه افراد در ابتدا علائم خشکی پوست سر را نشان نمی دهند.

ریزش مو، تحریک چشم و پوست نیز در دسته علائمی جای دارند که در اثر کمبود برخی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ظاهر می شوند. علائم می توانند برای مدتی طولانی ماندگاری داشته و علاوه بر پوست سر دیگر نواحی داخلی بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

خارش سر نشانه چیست؟

ریزش مو در زنان و مردان ابتدا می توان ناشی از کمبود ویتامین B7 یا بیوتین باشد. این کمبود به آسانی درمان شده و جلوه مو ها دوباره احیا می شود. افراد می توانند جهت دریافت بیوتین بیشتر، زرده تخم مرغ مصرف کنند. خاکستری شدن زود هنگام مو ها و شوره سر از علائم بارز کمبود مجموعه ویتامین های B و سلنیوم هستند.

فرق شوره و پوسته سر
از مهم‌ترین تفاوت‌های فرق شوره و پوسته سر علت بروز آن است. از چند دلیل مختلف برای خشک شدن پوست سر وجود دارد. در حالی که، اصلی‌ترین دلیل ابتلا به شوره سر «درماتیت سبوره‌ای» است.
تفاوت شوره و پوسته

همانطور که بدن برای سالم بودن به اسید های چرب ضروری و برخی آنتی اکسیدان ها نیاز دارد، مو ها و پوست سر نیز به مقادیر مناسبی از ویتامین ها نیاز دارند (برای آشنایی بیشتر با این ویتامین ها این مطلب را بخوانید: ویتامین های مورد نیاز برای تقویت مو).

همانطور که گفته شد دریافت مقادیر کافی از ویتامین ها آسان است. برای اینکار تنها کافی است سبزیجات سبز رنگ، ماهی، آجیل ها، گوشت ماکیان (مرغ و…) و مخصوصاً تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کرد.

علائم کمبود ویتامین B12

در صورت خفیف بودن کمبود ویتامین B12 امکان دارد افراد از ابتلای خود اطلاع نداشته باشند. با این حال، در صورت احساس خستگی، بی حسی، اسهال، تنگی نفس یا حتی گز گز در پوست سر یا انگشتان دست و پا احتمال نیاز به دریافت ویتامین B12 وجود دارد. متاسفانه، کمبود شدید این ویتامین می تواند سبب بروز آسیب عصبی شود.

از آنجایی که پروتئین ها اغلب از غذاهای حیوانی بدست می آیند، افراد گیاه خوار در معرض خطر ابتلا به این کمبود هستند که باید حتما از داروهای مولتی ویتامین استفاده کنند.

از طرف دیگر، این کمبود می تواند سبب بروز خارش یا بثورات پوستی شود. جهت بررسی ابتلای خود به این کمبود باید به پزشک مراجعه کرد. درمان مواردی همچون اگزما، خشکی یا خارش پوست سر بسیار آسان است اما به دلیل وجود خطرات احتمالی افراد باید از کافی بودن دریافت یک دوز آمپول ویتامین B12 اطمینان یابند. کمبود این ویتامین می تواند سبب تغییرات پوستی نیز شود. پدیدار شدن ترک های کوچک در کناره لب علامتی دیگر از علائم کمبود ویتامین B12 بوده و مصرف مکمل آن اقدامی مناسب می باشد.

انجمن طب خانواده کانادا بیان دارد که ضایعات پوستی و دیگر ناهنجاری ها می توانند در اثر کمبود این ویتامین به وجود آیند.

برای شوره سر چه ویتامینی بخوریم

با اینکه اغلب افراد از این موضوع آگاهی ندارند اما شوره و خارش پوست سر می تواند ناشی از کمبود یک ویتامین خاص باشد. برخی بیماری ها همچون هیپرپیگمانتاسیون می‌توانند برای افراد خجالت آور باشند. هایپرپیگمانتاسیون به بروز لکه های تیره در برخی نواحی پوست گفته می شود. در این مورد، باید مقادیر بیشتری از ویتامین B12 را به رژیم غذایی خود افزوده یا از مکمل های این ویتامین استفاده کرد.

علائم کمبود ویتامین ب

آیا کمبود ویتامین B12 می تواند سبب خارش پوست سر شود؟

اگزما یا درماتیت آتوپیک یک بیماری مزمن بوده و می تواند سبب التهاب، خارش، خشکی، قرمزی و سفتی پوست شود. با اینکه افراد بالغ نیز به اگزما یا کمبود ویتامین D دچار می شوند، اما این ابتلا در کودکان و شیرخواران شیوع بیشتری دارد. ابتلای کودکان به اگزما می تواند تا به دوران بزرگسالی نیز ادامه یابد. متخصصان پزشکی در حال یافتن عوامل و نحوه پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و باور دارند که عوامل اصلی آن ژنتیک و محیط زندگی فرد می باشند.

دانستن این نکته جالب است که سیستم ایمنی یا سد های پوستی در افراد مبتلا به اگزما به خوبی کار نمی کنند. مطالعات بیان دارند که کودکان و افراد بالغی که به اگزما ابتلا دارند دارای مقادیر پایینی از ویتامین D در بدن خود هستند. مقادیر پایین ویتامین D می تواند به معنای بروز علائم یا مشکلات شدید در پوست باشد. همچنین، این افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت ها نیز قرار دارند. با این وجود، تایید بروز اگزما در اثر کمبود ویتامین D به تحقیقات بیشتری نیاز می باشد. امکان دارد قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل ویتامین D بتواند در پیشگیری از اگزما موثر باشد.

مطلبی که شاید برای شما مفید باشد:

میکرونیدلینگ برای درمان جای جوش

علت خارش پشت گردن و سر؛ پسوریازیس سر

بروز پسوریازیس در پوست سر نیز شایع است. با اینکه تقریبا همه افراد با نام این بیماری آشنایی دارند اما افراد کمی این بیماری را می شناسند. پسوریازیس می تواند سبب بروز یک یا چند ناحیه قرمز رنگ و برجسته بر روی پوست سر شود. این نواحی معمولا در پشت گردن، پشت گوش ها و بر روی پیشانی ظاهر می شوند. پسوریازیس می تواند برای مدتی طولانی دوام داشته و سبب خشکی و خارش شدید پوست شود.

پسوریازیس پوست سر

 ابتلا به این بیماری الزاما به معنای ریزش مو نبوده اما ریزش مو می تواند از عوارض جانبی استرس و دارو های شیمایی به کار رود. خوشبختانه، برخی درمان های خانگی وجود دارند که این وضعیت را تسکین بخشیده و به رشد مجدد مو ها کمک می کنند. در صورتی که پس از اعمال یک دارو بر پوست سر وضعیت بیماری بدتر شود باید از ادامه مصرف آن اجتناب کرد. مواردی همچون شرایط استرس زا، آب و هوا و رژیم غذایی نیز در بهتر یا بدتر شدن وضعیت این بیماری تاثیر گذار هستند. جهت بهبود وضعیت پسوریازیس باید مواد غذایی سالم تری همچون پروتئین های بدون چربی، میوه ها و دانه ها را مصرف کرد. افراد باید علاوه بر درمان موضعی این بیماری به درمان درونی آن نیز بپردازند.

تفاوت درماتیت سبوره و پسوریازیس

مزایای مصرف ویتامین B6

مصرف ویتامین B6 مزایای بسیاری دارد. این ویتامین در شکستن پروتئین ها، حفظ قند خون، تولید پادتن ها و هموگلوبین و همچنین حفظ عملکرد عصبی به بدن کمک می کند. با مصرف موز، آجیل، گوشت ماکیان، آووکادو و دانه های کامل می توان این ویتامین را به صورت طبیعی به بدن خود رساند.

علاوه بر این موارد، مصرف مکمل های ویتامین B6 نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. البته، از آنجایی که مواد دیگری نیز در مکمل های ویتامینی وجود دارند امکان دارد برخی افراد واکنش حساسیتی نشان داده و دچار خارش در پوست خود شوند.

خیلی هم ‌می‌پرسند آیا نرم کننده باعث ریزش مو میشود ؟ باید بگوییم، این حقیقت ندارد که نرم‌کننده‌های عادی داروخانه‌ای باعث ریزش مو و یا شکسته شدن مو می‌شوند. در حقیقت، به نظر می‌رسد که …
نرم کننده و ریزش مو

کمبود ویتامین H چیست؟

ویتامین H با ویژگی هایی همچون درخشان و جوان کردن پوست شناخته می شود. به همین دلیل کمبود دریافت این ویتامین می تواند سبب خارش و خشکی پوست سر شود. کمبود این ویتامین شیوعی همچون دیگر کمبود های ویتامینی ندارد اما به هر حال بروز داده و می تواند سبب ریزش مو و پدیدار شدن عوارضی دیگر شود. ویتامین H نام دیگر بیوتین است که به سوخت و ساز چربی ها و پروتئین ها به بدن کمک می کند.

برخی از علائم دیگر این کمبود ویتامینی شامل خستگی، افسردگی و خشکی چشم ها می شوند. هنگامی که بدن مقادیر کافی از بیوتین دارد، پوست و مو شاداب بوده و جلوه ای زیبا تر دارند. جهت دریافت این ویتامین می توان مواردی از جمله تخم مرغ، لوبیا چشم بلبلی و قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کرد.

خارش سر کمبود چه ویتامینی است

ویتامین C و کلاژن

ویتامین C یک پروتئین محلول در آب بوده که در تولید کلاژن نقش دارد. از آنجایی که بدن توانایی نگهداری این ویتامین را در خود ندارد باید آن را به صورت مداوم مصرف کرد. بدن جهت محافظت از خود و داشتن پوستی سالم به کلاژن نیاز دارد. کلاژن یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابله با رادیکال های آزاد به بدن کمک می کند. دود سیگار و دیگر آلاینده ها به پوست و بدن آسیب رسانده و با ایجاد خطوط و چروک پوستی فرایند پیری را سرعت می بخشند. پوست در صورت کمبود کلاژن دچار خارش و خشکی شده که با مصرف ویتامین C می توان این علائم را رفع کرد. از جمله موادی که حاوی ویتامین C هستند می توان به پرتقال، اسفناج، سیب زمینی، فلفل قرمز، کیوی و کرنبری اشاره کرد.

درمان خشکی پوستی سر

علاوه بر مصرف مواد خوراکی مناسب، می توان از شامپو هایی استفاده کرد که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز برای رفع خشکی پوست سر می باشند. در هنگام خرید شامپو باید مواردی را جستجو کرد که حاوی پیریتیون روی هستند. این ترکیب شیمیایی یک داروی ضد قارچ موثر است که به کنترل شوره سر کمک می کند. باید توجه کرد که این دارو یک درمان نبوده و تنها راهی برای پیشگیری از این عارضه است.

پس از قطع مصرف شامپو های دارویی، پوست به حالت اولیه خود بازگشته و خشکی یا خارش آن پدیدار می شوند. مصرف این شامپو ها به مدت حداقل دو هفته پیشنهاد می شود. در صورتی که شامپو حاوی کتوکونازول باشد باید جهت اجتناب از التهاب پوست سر مصرف آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کرد. شامپو های ضد شوره که حاوی قطران زغال سنگ هستند با از بین بردن سلول های پوستی بر روی پوست سر تاثیر خود را بر جای می گذارند. با اینکه این ماده سبب کاهش پوسته ریزی می شود اما به دلیل سرطان زا بودن باید از مالیدن آن به پوست سر خود اجتناب کرد.

درمان های خانگی خشکی و خارش پوست سر

جوش شیرین

اعمال جوش شیرین به پوست سر سبب رفع خشکی پوست می شود. این ماده به کاهش قارچ ها و تولید روغن های طبیعی در پوست سر کمک می کند. پس از اعمال جوش شیرین مو ها نرم تر شده و آسان تر حالت می گیرند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده ضد باکتریایی طبیعی است که به رفع خشکی پوست سر کمک می کند. باید در نظر داشت که این مورد روغنی قوی بوده و باید در مقادیر اندک استفاده شود.

درمان خانگی خارش پوست سر

روغن نارگیل

افراد باید چند قاشق غذا خوری از این روغن را به پوست سر خود اعمال کرده و یک ساعت صبر کنند. پس از آن می توان طبق معمول از شامپو ها استفاده کرد.

ویتامین B و روی

مصرف روی به کنترل روغن موجود در ریشه مو ها کمک می کند. افراد با مصرف خانواده ویتامین های B، سلامت پوست و موی خود را بهبود خواهند بخشید.

به مقدار فراوان از محصولات حیوانی، آجیل ها و دانه ها میل کنید.

نور خورشید

دریافت مقادیر مناسب از نور خورشید برای بدن مفید بوده و به سرکوب عفونت های قارچی ایجاد کننده خشکی و خارش پوست کمک می کند. البته، مقادیر بیش از حد نور خورشید نیز می تواند به خشکی شدید پوست سر منجر شود.

بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند به کمبود ویتامین دچار هستند. کمبود ویتامین می تواند منجر به ریزش مو، خشکی و خارش پوست سر یا عوارض دیگر شود. با مصرف مواد غذایی مناسب، انجام مراقبت های طبیعی از پوست و مصرف دارو های بدون نسخه می توان وضعیت سلامت پوست و موی خود را به سمت بهتر شدن تغییر داد.

لازم به ذکر است که شستشوی زیاد مو ها نیز می تواند خشکی پوست سر را تشدید کند.

5/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حمید سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    الان حدود ۵ ماه سرم خیای خارش شدید داره مخصوصا زمانی که وارد محیط گرم خونه بشم شوت خارش خیلی زیاد میشه وریزش موی سرم هم خیلی زیاد شد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر علت خارش سر میتونه به عوامل متعددی بستگی داشته باشه از جمله قارچ پوستی شپش حساسیت پوستی که این موارد باید حتما از نزدیک و توسط پزشک متخصص بررسی بشه و در صورت تشخیص ایشون دوره درمان دارویی براتون تجویز بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ندا شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    مدتیه دچار خارش شدید صورت در قسمت اطراف چشم شدم خشکیه شدید و خارش داروی ضد حساسیت هم استفاده کردم ولی لحظه ای فقط بهتر میشه . قرمز / التهاب /خشکی حتی زخم و تیره
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به مواردی که میفرمایین احتمال حساسیت پوستی بسیار زیاد هست که حتما باید تشریف بیارین تا وضعیت صورتتون از نزدیک بررسی بشه و در صورت تشخیص پزشک دوره درمان دارویی براتون شروع بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عموم تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۱۱ دی ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فریبا دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام ،من سالیان سال که این مشگل رو دارم و هیچکدام از درمانها نتیجه ندادن اونم اینکه من مرتب کورک میزنم روی باسن.کشاله ران زیر بغل و....و قبل از اینکه سر باز کنه و محتویات بیرون بیاد خیلی درناکه و جاش روی پوستم خیلی اذیتم میکنه چکار کنم که این بیماری ریشه کن بشه ؟ ممنون از راهنمایتون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر ریشه ی بیشتر جوش هایی که در بدن ایجاد میشه نوع تغذیه استرس و اضطراب میباشد که حتما باید تشریف بیارین ویزیت بشین و دوره درمان براتون شروع بشه و در صورت نیاز ازمایش های مربوط رو انجام بدین لطفا لیف نکشید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونی همه رو.زه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت روبراتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده دوشنبه ۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سالار سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکترمدتی هست پوست گردنم وریشه موهای پشت سرم خارش دارن وملتهب میشن وریشه موهام خارش میگیرن ممنونم ازمساعدت شما
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با تو جه به توضیحاتی که دادین احتمال شپش یا قارچ پوستی یا در بعضی از موارد حساسیت بسیار زیاد هست که باید حتما به صورت حضوری این موضوع بررسی بشه
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      شما میتونین همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب با همکارانم در بخش روابط عمومی تماس بگیرین تا نزدیک ترین وقت رو براتون رزرو کنند
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      02126806595
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    باسلام و تشکر از شما حدود ۲ هفته ایه که پوست سرم به شدت میخاره حدود ۴۹ سالمه و پوستم تقزیبا خشکه ولی توی کل عمرم هیچ وقت اینطوری نشده بود همش دستم تو موهامه نه شمامپوی خاصی زدم نه چیزی ، چه قبل شستن چه بعدش همش میخاره و عاصی شدم قرمزی و التهاب هم نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به مواردی که میفرمایین احتمال قار چ پوستی یا در موارد خارش بیش از حد شپش بسیار زیاد هست اما برای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین به صورت حضوری ویزیت بشین و دوره درمان براتون شروع بشه
  • تصویر کاربر Marzi یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    دختر ۱۲ساله ام پشت سرش پوسته شده و کمی خارش دارد.
    1. تصویر کاربر Marzi چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      جواب من چی شد
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر احتمال قارچ پوستی بسیار زیاد هست اما برای بررسی دقیق تر حتما باید تشریف بیارین تا توسط پزشک متخصص مجموعه ما ویزیت بشین
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      هم چنین شما میتونین از لینک زیر استفاده کنید و به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه ما باهاتون تماس تصویری خواهند داشت
    4. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ABC سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام سی ساله هستم و چند سالی هست یه انگل شبیه به شوره سر اذیتم میکنه متاسفانه شهر من متخصص پوست نیست و پزشک عمومی هم مشکلم رو حل نکرده ریزش شدید مو خارش سر و صورت بیشتر شبها موقع خواب اذیتم میکنه کناره لبها و پشت گوش و داخل گوش و بینی حس میکنم چیزی حرکت میکنه و خارش هم داره روی مژه ها هم همینطور روی لباس های مشکیم پر از نقطه های سفید شبیه شورس که حس میکنم یه جور انگل باشه داخل کمد لباسیم پر از این نقطه هاس که مثل غبار گرد وخاک میمونن بعد از پاک کردن زود بر میگردن شبها موقع خواب دیوونم میکنن اگر آزمایش خواصی لازم باشه بگید انجام ضمنا من به دلیل بیکار بودن روز از خونه بیرون نمیرم کلا آفتاب خیلی کم میبینم و اتاقم هم همیشه تاریکه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتتون در این مورد باید بگم که این مورد بسیار مشکوک به شپش هست که باید هرجه سریعتر درمان رو شروع کنید تا بیش تر از این پیشروی نکرده.اگر به صورت حضوری نمیتونین تشریف بیارین از وب سایت به صورت انلاین وقت بگیرین پزشک مجموعه ما به صورت تصویری براتون ویزیت رو انجام میدن
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام
    حدودیکساله به خارش سر و ریز مو دچارشدم قبلا هم داشتم ولی خیلی کم بود به حدی که وسط سرم داره خالی میشه
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      جناب کریمی عزیز به هیچ عنوان نمیشه به این شکل اظهار نظر کرد تمام افرادی که دچار خارش و ریزش وسط سر دارند یک درمان ثابت تجویز بشه

      حتما باید از نزدیک معاینه شوید توسط آقای دکتر ریاحی که در مجموعه ما متخصص بیماری های پوست و مو هستند تا ابتدا نتایج آزمایشات بررسی بشه تا ببینیم مشکل ریزش موی شما چیست

      به هیچ عنوان درگیر تبلیغات اغوا کننده با عنوان معجزه ریزش مو و... نشوید هر ریزش مو علتی دارد و درمان مختص آن باید انجام شود

  • تصویر کاربر آذى یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 374 مشاهده پرسش
    چه قرص يا آمپولهايى براى تامين ويتامينهاى گروه B بدن استفاده كنيم؟ و به چه مقدار؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام آذی عزیز اصلا چه علتی داره که قصد دارید مکمل های ویتامین بی رو مصرف کنید؟

  • تصویر کاربر مهسابرازنده پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 394 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر من موهام میریزه وخارش شدید هم داره چیکار کنم ک حداقل خارشش قطع بشه؟؟
    خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر تجویز یا رد یک دارو بدونه معاینه بالینی برای موارد این چنینی کار غیر علمی هست و برای اظهار نظر تخصصی که چه راه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر