رفع تیرگی زیر بغل با لیزر و درمان خانگی

اگر تیرگی ناحیه زیر بغل به شما اجازه نمی دهد تا لباس های بدون آستین و تاپ بر تن کنید، جای نگرانی وجود ندارد. خوشبختانه راه های متعدد و درمان های خوبی وجود دارند که به کمک آن ها می توان برای همیشه از شر این مشکل رها شد.

سفید کردن زیر بغل به جهت داشتن ظاهری روشن و جذاب سال هاست که در بین مردم محبوب بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

کرم رفع تیرگی زیر بغل

در این پروسه زیبایی از کرم گلیکولیک اسید یا AHA (اسید آلفا هیدروکسی) استفاده می شود تا پوست به آرامی سفید شده و به مرور زمان روشن تر به نظر برسد.

این روش درمانی در بین مردم کشور های آسیای شرقی بسیار محبوب است.

معمولا از لیزر ها جهت درمان تیرگی پوست استفاده می شود و سپس از آن جایی که پوست پس از درمان لیزری حساس می شود، باید لایه برداری در کلینیک انجام شود. در نهایت کرم های سفید کننده زیر بغل خاصی به افراد داده می شود تا از آن ها در خانه استفاده کرد و در ناحیه زیر بغل خود بمالند. ممکن است درمان لیزری و لایه برداری پس از آن به چندین جلسه در طی چند ماه نیاز داشته باشد.

با این که برای تیرگی پوست در ناحیه زیر بغل دلیل پزشکی خاصی تعریف نشده است، متخصصان بر این باورند که تمامی مفصل ها نظیر زانو، آرنج و ناحیه زیر بغل به نسبت سایر بخش های بدن تیره تر هستند.  هیچ دلیل علمی وجود ندارد که چرا ناحیه زیر بغل فردی تیره است. در حقیقت تمامی مفصل های بدن ما تیره و سیاه هستند.

اما به لطف فناوری های جدید حوزه پزشکی، به راحتی می توانید این مشکل را حل کرده و یا ناحیه مورد نظر خود را از تیرگی در بیاورید.

کرم سفید کننده زیر بغل

بهترین روش حذف موهای زائد زیر بغل

متخصصان معتقدند مصرف افراطی کرم های ریزش مو و شیو کردن پوست نیز از جمله علل اصلی سیاه شدن پوست در ناحیه زیر بغل هستند. بهترین راه برای از بین بردن موهای ناحیه زیر بغل، لیزر موهای زائد زیر بغل است. با این حال بسیاری از افراد شیو کردن را ترجیح می دهند و یا از کرم های مخصوص موبر استفاده می کنند.

این ایده بدی است چرا که شیو کردن نمی تواند موها را با ریشه از پوست خارج کند و مواد شیمیایی موجود در کرم های موبر نیز می توانند منجر به سفید شدن پوست زیر بغل شوند.

به غیر از شیو کردن و استفاده از کرم های موبر، به کار بردن مستقیم عطر و خوشبو کننده ها بر روی پوست منجر به تیره تر شدن ناحیه مورد نظر می شود. مردم معمولا این باور غلط را در ذهن دارند که تعریق در بدن می تواند منجر به تیرگی پوست زیر بغل شود.

عرق کردن هیچ ارتباط مستقیمی با تیره شدن پوست زیر بغل ندارد. با این حال یک تاثیر غیر مستقیم با این موضوع دارد. مردم از خوشبوکننده ها و عطر جهت از بین رفتن بوی بد استفاده می کنند که همین مواد می توانند منجر به تیره شدن رنگ پوست شوند.

خوشبوکننده ها حاوی نمک های متالیک هستند که تاثیر مستقیم در تیرگی پوست دارند و گاهی اوقات مردم از به وجود آمدن زخم و خارش پوست شکایت می کنند. واقعیت این است که نمک های ذکر شده به هیچ عنوان برای پوست شما خوب نیستند.

در زمینه درمان، گزینه های متعددی در بازار در دسترس هستند؛ از لیزر موهای زائد بدن گرفته تا لایه برداری پوست، درمان با بوتاکس و برخی کرم های روشن کننده پوست بدن.

طبق نظر بسیاری از متخصصان پوست و مو، بهترین گزینه لیزر است چرا که نتایج آن در حذف موهای بدن دائمی بوده و رنگ پوست در نواحی درمانی را نیز بهبود می بخشد. همچنین کرم های لایه بردار نیز در زمینه روشن کردن رنگ پوست نواحی مورد نظر عملکرد ویژه ای دارند. البته اگر فرد مورد نظر در ناحیه زیر بغل با مشکل رشد افراطی مو مواجه نباشد.

پیشنهاد پوست پدیا

اگر شما هم هنوز از دستگاه های قدیمی برای لیزر موهای زائد استفاده می کنید، بهتر است با مزایا و عملکرد دستگاه جدید لیزر جنتل مکس پرو آشنا شوید:

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد جنتل مکس پرو

بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق

درمان با بوتاکس تنها به 2 الی 4 درصد افراد محدود می شود چرا که تنها کسانی به سراغ آن می روند که مشکل تعریق زیاد داشته باشند. نتایج این روش می تواند بین 6 ماه الی یک سال خود را نشان دهند.

در این روش درمانی، ما غده های تعریقی فرد را به شکل موقت از کار می اندازیم. اکثر افراد به سراغ این روش نمی آیند چرا که در بیشتر موارد نیازی به آن وجود ندارد. افراد باید برای جلوگیری از تیره شدن بیشتر پوست خود به مرور از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

درمان خانگی تعریق زیر بغل

در حالی که افراد زیادی به سراغ این روش های درمانی می روند، افرادی هم هستن که فقط به درمان خانگی بسنده می کنند. آرد گرم، پنیر ، آب لیمو و کمی زردچوبه را با هم ترکیب کنید و حداقل هر هفته سه بار آن را در ناحیه زیر بغل خود بمالید. پس از نیم ساعت زیر بغل را با آب بشورید. این ترکیب قطعا معجزه خواهد کرد.

رفع تیرگی زیر بغل با لیزر

لیزر ND-YAG می تواند به خوبی عمق بیشتری از پوست را جهت تغییر رنگ و سفید کردن هدف قرار دهد.

این روش درمانی برای مواردی مناسب است که بدن آن ها به کرم های روشن کننده و پماد های موضعی پاسخ خوبی نشان نداده است و یا کسانی که تغییر رنگ پوست آن ها در لایه اپیدرم و درم بوده و یا در هر دوی آن ها اتفاق افتاده است.

انرژی اشعه لیزر به سرعت ملانین را نابود می کند و این اتفاق در بدن شما پروسه بهبود و تغییر رنگ را آغاز خواهد کرد.

لیزر ND Yag

آیا سفید کردن زیر بغل با IPL است؟

خیر. IPL مربوط به اشعه قوی و نبض دار است که در بسیاری از سالن های زیبایی وجود دارد. در این سیستم از طول موج گسترده ای استفاده می شود تا بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کنند. یک ژل بر روی پوست ناحیه مورد نظر قرار داده می شود و در حین پروسه درمانی اشعه روشنی به سمت پوست هدایت می شود.

از طرفی دیگر، درمان لیزری در روش های درمانی گرمازدایی خاصی کاربرد دارد. در این روش ها از طول موج خاصی استفاده می شود تا برخی شرایط و مشکلات در پوست را درمان کنند. این روش های درمانی بسیار دقیق، قوی تر و تاثیرگذارتر از سیستم های IPL هستند. سیستم های لیزری فقط توسط کلینیک های تایید شده و معتبر مورد استفاده قرار می گیرند.

چگونه تیرگی زیر بغل را با لیزر می توان از بین برد؟

پروسه سفید کردن لیزری زیر بغل بسیار راحت است و سختی خاصی برای مراجعه کنندگان ندارد. ابتدا پوست شما تمیز شده و یک محافظ برای چشم ها داده خواهد شد. این یک پروسه کاملا بدون درد است.

5/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر