همه چیز درباره جلسه اول لیزر موهای زائد

احتمالاً در رابطه با جلسه اول بعد از لیزر موهای زائد سوالاتی دارید.

به خاطر داشته باشید که در جلسه‌ی درمان، لیزر فقط موهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در فاز رشد هستند، نه موهای در فاز استراحت.

نحوه ریختن موها بعد از لیزر

بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد، معمولاً یک تا سه هفته بعد متوجه می‌شوید که در مناطقی که لیزر شده موهای جدیدی رشد کرده است. موهایی که در طول درمان با لیزر در فاز رشد بودند خیلی ساده خواهند ریخت، اما درون پوست همچنان فرآیند رشد مو ادامه دارد. به این فرآیند ریزش مو گفته می‌شود و می‌توانید با اسکراب کردن در حمام به برداشتن پوست‌های مرده و ریزش این موها کمک کنید.

وقتی فرآیند ریزش موها تمام شد، تا وقتی که موهایی که در فاز کمون یا نهفتگی بوده‌اند شروع به رشد کنند، چند هفته‌ای بدون مو هستید! بعداً موهایی هم که در فولیکول‌ها بوده‌اند نهایتاً درمی‌آیند و شروع به ریزش می‌کنند که به آن‌ها لیزر نقاط سیاه گفته می‌شود. در این مرحله، عموماً چهار هفته بعد از اولین جلسه درمان، باید آماده‌ی دومین جلسه شوید؛ و سپس، هر شش تا هشت هفته درمان را ادامه می‌دهید تا این که لیزر به اتمام برسد.

ریختن موها بعد از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

از آن‌جا که این روش روی فولیکول‌ها تاثیر می‌گذارد، وقتی از جلسه‌ی اول درمان با لیزر برمی‌گردید، به جز مقداری قرمزی تغییر دیگری را بلافاصله نخواهید دید. موها همچنان وجود دارند اما فاکتوری که منجر به رشد مو می‌شده، سوخته و از بین رفته است. و چون این موها دیگر فولیکولی ندارند که به آن متصل باشند، طی چند روز آینده بعد از درمان با لیزر، خوبه‌خود می‌ریزند. در این مرحله شاید اغوا شوید که پوست را حسابی اسکراب کنید یا از موچین استفاده کنید تا به فرآیند ریختن آن‌ها سرعت بخشید، اما این کار به دو دلیل اصلاً توصیه نمی‌شود:

  1. نمی‌توان گفت در این حالت دارید موهای عادی را از ریشه درمی‌آورید یا موهایی را که فولیکول‌های آن‌ها سوخته. یعنی تلاشتان به هدر می‌رود.
  2. پوست شما بعد از درمان با لیزر نیاز به دوره‌ی بهبود و التیام دارد. حتی بعد از این که تورم اولیه از بین رفت، پوست هنوز هم کمی حساس است.

پس بهترین راه این است که از اعمال فشار روی پوست یا اسکراب آن به مدت سه تا پنج روز بعد از درمان پرهیز کنید.

مراحل درمان بعد از لیزر

بعد از چند روز متوجه می‌شوید که در ناحیه‌ای که لیزر انجام شده انگار موهای جدیدی درآمده است. و این، بر خلاف آن چه که به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد درمان موفق بوده است و دارد جواب می‌دهد. دلیل این اتفاق این است که همه‌ی موهای شما که تحت درمان لیزری قرار گرفته، روی پوست نبوده‌اند.

بعضی از آن‌ها هنوز هم درون فولیکول بوده‌اند و آن‌قدری رشد نکرده بودند که قابل رویت باشند. آن موها حالا از پوست درآمده‌اند و می‌توان آن‌ها را برداشت. وقتی می‌خواهید این موهای سطحی را بردارید خیلی آرام و ملایم و با دقت عمل کنید. اگر احساس کردید مو هنوز هم به چیزی متصل است، آن را رها کنید و اجازه دهید خودش بریزد. دو روز، مدت زمان مناسبی است که صبر کنید و بعد دوباره امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که در هر زمان معین، فقط 20 درصد موهای شما تحت تاثیر لیزر قرار می‌گیرد و تعداد جلسات بیش‌تری نیاز است تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید و دیگر مویی نداشته باشید. تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی به نوع پوست و اندازه و وسعت ناحیه‌ی مورد نظر دارد.

فاز رشد مو

سوالات متداول درباره اولین جلسه لیزر موهای زائد

آیا بعد از لیزر می توان شیو کرد؟

اگر ترجیح می‌دهید هیچ مویی نداشته باشید، حتماً تا حدود 10 روز بعد از جلسه‌ی درمان برای اصلاح کردن صبر کنید. 24 ساعت قبل از جلسه‌ی بعدی موزدایی، اصلاح کنید (موها را بتراشید).

چند وقت بعد از لیزر موها میریزند؟

مقدار موهایی که بعد از هر جلسه موزدایی می‌ریزد، و زمان این ریزش، متفاوت است. اگر موها در فاز رشد باشند، کاهش آن‌ها دائمی خواهد بود. بعضی موها خیلی سریع از فولیکول جدا می‌شوند، ولی بعضی دیگر زمان می‌برد تا در هفته‌های بعدی شروع به ریزش کنند. اگر موها در یکی از دو فاز دیگر رشد هستند، ممکن است نیاز به یک جلسه‌ی دیگر باشد تا فولیکول‌ها تحت تاثیر لیزر قرار بگیرند و موهای بیش‌تری بریزد.

آیا می‌توان از وکس یا موچین بعد از لیزر استفاده کرد؟

برای این که به نتیجه‌ی خوبی برسید نیاز به چهار تا شش جلسه درمان دارید، پس استفاده از وکس و موچین بین جلسات درمانی ایده‌ی خوبی نیست.

ممکن است بازگشت رشد موها ناخوشایند باشد، اما برای این که درمان موفق عمل کند، نیاز است تا لیزر بتواند روی فولیکول‌های مو اثر بگذارد. اما وکس و موچین موها را از ریشه درمی‌آورند، یعنی دیگر ریشه‌ی مویی باقی نمی‌ماند که لیزر روی آن تاثیر بگذارد.

تا زمانی که درمان موزدایی با لیزر به طور کامل تمام نشده از وکس یا موچین برای کندن موها استفاده نکنید. اگر می‌خواهید پیش از جلسه‌ی بعدی، یا بین جلسات، موزدایی انجام دهید، می‌توانید موها را بتراشید.

آیا می توان بعد از لیزر ورزش کرد؟

حداقل 24 ساعت بعد از موزدایی با لیزر از انجام فعالیت‌هایی که موجب تعریق می‌شوند خودداری کنید. همین مقدار استراحت باعث می‌شود مطمئن شوید که پوستتان هم ریلکس شده است. برای کاهش درد و تحریک منطقه‌ای که تحت موزدایی قرار گرفته، خنک‌سازی بسیار روش خوبی است.

آیا استحمام بعد از لیزر موهای زائد مشکل دارد؟

می‌توانید بعد از موزدایی با لیزر دوش بگیرید، اما حتماً از آب سرد استفاده کنید زیرا گرمای آب پوستتان را تحریک و زخم می‌کند. همچنین تا جایی که ممکن است از صابون‌های معطر در حمام استفاده نکنید چون رایحه‌های موجود در محصولات معطر می‌تواند پوست را تحریک کند. اولین هفته‌ی بعد از درمان از آب ولرم استفاده کنید.

آیا برنزه کردن بعد از لیزر مشکلی دارد؟

توصیه می‌شود بین جلسات موزدایی با لیزر از برنزه‌کننده‌ها و حمام آفتاب استفاده نکنید چون این کارها باعث تجمع رنگدانه‌ها در منطقه‌ی تحت درمان می‌شود. اگر لازم است که زیر آفتاب باشید، از ضد آفتابی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. به هیچ عنوان از اسپری‌ها یا لوسیون‌های برنزه‌کننده یا هر چیزی که رنگ طبیعی پوست را تغییر می‌دهد استفاده نکنید.

این مقاله را حتما بخوانید: آیا سولاریم بعد از لیزر ضرر دارد؟

آیا آرایش بعد از لیزر ممکن است؟

بعد از موزدایی با لیزر توصیه می‌شود از زیرساز آرایش یا کانسیلر استفاده نکنید. چون در این زمان فولیکول‌ها نسبت به تحریک حساس هستند  و وقتی منافذ پوست بسته شود، پوست ممکن است دچار واکنش یا جوش شود.

اگر باید آرایش کنید، می‌توانید از فرآورده‌های معدنی و مینرال 24 ساعت بعد از موزدایی استفاده کنید. حتماً آرایش را شب پاک کنید تا پوست تنفس کند. وقتی پوستتان تمیز شد از آب ولرم و صابون بدون عطر، و در نهایت از یک حوله‌ی تمیز برای خشک کردن صورت استفاده کنید. می‌توانید پیش از خواب از آلوئه‌ورا برای کاهش قرمزی استفاده کنید.

رشد موها بعد از لیزر چقدر طول می کشد؟

مثل اکثر درمان‌های مراقبتی پوست، چند جلسه‌ای لازم است تا متوجه نتایج شوید. از آن‌جا که چرخه‌ی رشد مو متناوب است، و در این چرخه‌ها برخی موها شروع به رشد می‌کنند و فعال می‌شوند و برخی دیگر نه، ممکن است به چهار تا شش هفته درمان نیاز داشته باشید، و فواصل زمانی برای رویت نتیجه‌ی مطلوب چهار تا شش هفته باشد.

بین جلسات برخی موها رشد می‌کنند که طبیعی است، اما هر چه تعداد جلسات جلوتر می‌رود موها هم به صورت پراکنده‌تری رشد می‌کنند.

بعد از لیزر می‌توان از دئودورانت استفاده کرد؟

به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از موزدایی با لیزر از مصرف هرگونه فرآورده‌ی معطر خودداری کنید.

بعد از لیزر چه زمانی می‌شود از لوسیون بدن استفاده کرد؟

برخی می‌گویند که می‌توان بعد از موزدایی به منظور رطوبت‌رسانی و تسکین پوست، از ژل آلوئه‌ورا استفاده کرد. در کل بهتر است از هیچ نوع فرآورده‌ی دیگری به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از موزدایی با لیزر روی پوست استفاده نکنید.

آیا زخم بعد از لیزر موهای زائد طبیعی است؟

در طول جلسات، بیماران حالتی تیز و برنده روی پوست خود احساس می‌کنند. اپلیکاتورهای جدید لیزر یک سیستم خنک‌کننده دارند که احساس راحتی و ایمنی را برای بیمار به ارمغان می‌آورد و خیلی سریع احساس داغی پوست را برطرف می‌کند. برخی بیماران احساس خارش، قرمزی یا تورم در ناحیه‌ی تحت درمان دارند که ظرف چند روز برطرف می‌شود.

نتایج چه مدت بعد از جلسه اول لیزر نتایج نمایان می شوند؟

بعد از اولین جلسه می‌توانید شاهد نتایج باشید. رشد موها کمتر می‌شود و مو نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌گردد. پوستتان هم صاف‌تر می‌شود و منافذ پوستی هم بعد از هر جلسه خیلی کمتر قابل رویت خواهد بود. بعد از هر جلسه، نتایج قابل‌توجه‌تر خواهند شد.

4/5 - (1 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Hasti شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    بنده دو جلسه لیزر مو ناحیه زیر بغل انجام دادم
    در جلسه اول بعد از لیزر، موها به صورت کامل ریخت و بعدشم خیلی نازک دراومد
    جلسه دوم پس از ۳ ماه به کلینیک دیگه‌ای مراجعه کردم_ لیزر با دستگاه الکس کندلا (در طول مدت ۳ ماه کلا فقط دو بار با ژیلت شیو کردم)
    الان ۲۱ روز از جلسه دوم لیزر گذشته و ریزش مو اتفاق نیفتاده و وقتی با دست مورو میکشم ریشه مو کاملا محکمه
    لطفا راهنماییم کنید ک آیا فرآیند لیزر جلسه دوم به درستی انجام شده؟ اگر نه چجوری میتونم پیگیری کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام وقت بخیر با توجه به تغییر دستگاه و تغییر درجات لیزر این مورد کاملا طبیعی هست . بهتر هست که برای رسیدن به نتیجه دل خواه و بر طرف شدن موهای زاید بدنتون حتما دوره کامل لیزر رو در یک کلینیک و با فواصل معیین ادامه بدید
    2. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      هم چنین برای اطلاعات بیش تر در مورد روند لیزر میتونین از لینک زیر استفاده کنید
    3. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر