ماندگاری انواع ژل لب چقدر است؟

اغلب فیلر های لب بین 6 تا 8 ماه ماندگاری داشته و اغلب افراد جهت حفظ و بهبود نتایج فیلر ها هر 6 تا 12 ماه این فرایند را انجام می دهند. این مسئله کاملا به بودجه و نوع ظاهر دلخواه فرد بستگی دارد. فیلر های لب با هدف افزایش حجم و بهبود شکل لب ها استفاده می شوند.

اثرات این فیلر ها تقریبا 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. فیلر های لب متعددی در بازار وجود دارند که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

برجسته سازی لب ها یک فرایند زیبایی است که می تواند در دستیابی به لب هایی حجیم تر و دارای شکل مناسب تر به فرد کمک کند. یکی از رایج ترین روش های برجسته سازی لب تزریق فیلر لب می باشد.

در این فرایند از فیلر های پوستی همچون هیالورونیک اسید استفاده شده تا حجم لب ها به صورت موقت افزایش پیدا کند. هیالورونیک اسید ماده ای است که به صورت طبیعی در بدن انسان یافت شده و جایگزین کلاژن می شود. این فیلر به دلیل ایمنی و ماندگاری بالاتر به عنوان فیلر انتخابی به کار گرفته می شود.

هدف از تزریق ژل لب

انتخاب بهترین مارک ژل برای تزریق لب ، و حتی انتخاب میان محصولات مختلف یک برند، کاری پیچیده است. چرا که هر کدام از این محصولات ویژگی های منحصر به فردی دارند که می تواند آنها را به گزینه برتر برای شرایط خاص شما تبدیل کند. ما تلاش کردیم تا در ادامه بهترین محصولات ژل لب  برای فرم دهی لب و افزایش حجم لب ها و از بین بردن چین و چروک خط لبخند برای شما گردآوری کنیم.

اولین موردی که فرد باید در هنگام دریافت فیلر لب به آن توجه کند نوع ظاهری است که به داشتن آن علاقه دارد.

هدف از تزریق فیلر های لب

آیا تمایل دارید خط لب مشخصی داشته باشید یا مایل به داشتن لب هایی با ظاهر حجیم تر هستید؟

پاسخ دادن به این سوال در انتخاب نوع فیلر مناسب به فرد کمک می کند.

قبل از ملاقات با پزشک باید سوالات زیر را از خود پرسید:

  • به داشتن چه نوع ظاهری علاقه دارم؟
  • آیا تمایل دارم خط لبی مشخص و واضح داشته باشم؟
  • آیا تمایل دارم لب هایم ظاهری پر و بزرگ تر داشته باشند؟

انتخاب نوع مواد تزریقی

در هنگام انتخاب نوع ماده تزریقی، شناخت گزینه های مختلف اهمیت دارد. انواع فیلر های لب، از مواد اولیه مختلفی درست می شوند و طول عمر های مختلفی دارند. ژل لب یا فیلر های لب را می توان به دو خانواده اصلی تقسیم کرد :

فیلر های لب کلاژن

کلاژن متداول ترین ساختار پروتئینی در بدن است و اکثر بافت های پیوندی بدن بر پایه کلاژن ساخته می شوند. از نظر تاریخی، این ماده رایج ترین فیلر لب می باشد. با این حال، به دلیل ماندگاری نه چندان زیاد امروزه به ندرت از این فیلر استفاده می شود. علاوه بر آن، کلاژن در بسیاری از افراد واکنش های حساسیتی ایجاد می کند.

ژل لب هیالورونیک اسید

امروزه ژل های هیالورونیک اسید HA به صورت گسترده در فرایند های افزایش حجم و مشخص کردن خط لب ها به کار گرفته می شوند. هیالورونیک اسید ماده ای ژله مانند است که توسط باکتری ها ساخته می شود. این ماده با متصل شدن به مولکول های آب در پوست، حجم لب ها را افزایش می دهد. این فیلر ها به آرامی جذب شده و جهت دستیابی به ظاهر دلخواه می توان آن ها را غلیظ یا رقیق تر کرد.

در حالی که ژل های تزریقی لب خصوصیات مشترکی دارند اما دارای تفاوت های اندک و مهمی نیز هستند که دانستن آن ها مفید است.

ژل های تزریقی رستیلن و رستیلن ال

رستیلن به عنوان اولین فیلر پوستی در آمریکا سابقه ای درخشان در زمینه ایمنی دارد. این فیلر یک ژل لب شفاف بوده که می توان در حجم دهی به لب ها از آن استفاده کرد. ژل های رستیلن و رستیلن ال هر دو از یک ماده ساخته شده اند. تنها تفاوت بین این دو محصول این است که رستیلن ال حاوی لیدوکائین است. لیدوکائین یک داروی بی حس کننده است که به کاهش درد کمک می کند.

  • نام انگلیسی : Restylane and Restylane-L
  • ماندگاری ژل لب: رستیلن و رستیلن ال حداکثر تا 9 ماه ماندگاری دارند.
  • کاربرد : حجیم کردن لب، فرم دهی لب

نمونه فیلر Restylane - انواع فیلر های لب

رستیلن سیلک

محتویات فیلر رستیلن سیلک اندکی با رستیلن و رستیلن ال تفاوت دارد. این فیلر از ذرات کوچک تر هیالورونیک اسید ساخته شده که سبب می شود ظاهری لطیف و طبیعی تر به فرد ارائه دهد. فیلر رستیلن سیلک اغلب برای کمک به صاف کردن چروک و خطوط ریزی به کار می رود که با افزایش سن بر روی لب ها به وجود می آیند.

  • نام انگلیسی : Restylane Silk
  • ماندگاری ژل لب: رستیلن سیلک حداقل به مدت 6 ماه ماندگار هستند.
  • کاربرد : صاف کردن چروک و خطوط لب

رستیلن سیلک

ژوودرم اولترا XC

ژل لب ژوویدرم مدل های مختلفی دارند که دو نسخه ژوودرم اولترا و ژوودرم اولترا پلاس دارای تاییدیه FDA آمریکا هستند.

ژوودرم اولترا XC به صورت گسترده جهت کاهش ظاهر چروک و خطوط صورت و همچنین افزایش حجم لب ها استفاده می شود. این فیلر حاوی لیدوکائین بوده که به کاهش درد کمک می کند.

ژل لب ژوودرم اولترا پلاس

نسخه دیگر این فیلر که ژوودرم اولترا پلاس نامیده می شود، می تواند برای نرم کردن و از بین بردن چین و چروک در دیگر قسمت های صورت غیر از لب ها نیز به کار رود. همچنین حجم دهی مدل پلاس بیشتر از مدل عادی است.

فیلر لب ژوودرم اولترا پلاس - انواع فیلر های لب

  • نام انگلیسی : Juvederm Ultra XC , Juvederm Ultra Plus
  • ماندگاری ژل لب: این فیلر حداکثر تا 1 سال ماندگاری دارد، ژوودرم اولترا XC در 75 درصد بیماران حداقل 9 ماه یا بیشتر دوام دارند.
  • کاربرد : صاف کردن چروک و خطوط لب، افزایش حجم

این مطلب را نیز بخوانید

اگر به دنبال بوتاکس برای افتادگی پلک هستید، باید نسبت به تمام جوانب آن آگاهی داشته باشید. بنابراین مطلب زیر را بخوانید:

علت پتوز بعد از بوتاکس

ژوودرم وولبلا XC

ژوودرم وولبلا XC در درجه اول جهت مشخص کردن خطوط لب ها به کار گرفته می شود. این فیلر به گونه ای ساخته شده که ظاهر خطوط پریورال را کاهش می دهد. خطوط پریورال خطوطی عمودی و ریز هستند که با افزایش سن بر روی لب ها پدیدار می شوند.

  • نام انگلیسی :  Juvederm Volbella XC
  • ماندگاری ژل لب: این فیلر حداکثر تا 1 سال ماندگاری دارد. تحقیقات نشان داده که بیش از 80 درصد افراد پس از گذشت 12 ماه از درمان به وسیله ژوودرم وولبلا XC هنوز از نتایج آن راضی هستند.
  • کاربرد : فرم دهی خط لب، از بین بردن چروک در لب و افزایش حجم

زیباسازی خط لب به کمک فیلر وولبلا - انواع فیلر های لب

ژوودرم والور Juvéderm Vollure

ژوودرم والور، فیلر دیگری از خانواده ژوودرم است، که به دلیل داشتن مولکول های HA در سایز های مختلف، انعطاف پذیری بیشتر و کاربرد های خاص تری را به دست میدهد. و در مقایسه با خانواده XC ماندگاری بیشتری دارد.

ژوودرم والور می تواند در عمق بیشتری از بافت تزریق شود، به همین دلیل چروک های عمیق تر را بهتر درمان می کند، از سوی دیگر نتیجه نهایی آن، لب هایی با بافت کمی سفت تر از فیلر های دیگر است.

  • نام انگلیسی : Juvéderm Vollure
  • ماندگاری ژل لب : ماندگاری طولانی مدت تا 18 ماه
  • کاربرد : صاف کردن چروک و خطوط عمیق تر، صاف کردن خط لبخند

از بین بردن چین لبخند با والور

جدول ماندگاری ژل لب

نوع ماده تزریقی مدت ماندگاری
رستیلن و رستیلن سیلک 6 ماه
ژوودرم اولترا XC و پلاس 9 تا 12 ماه
والور 18 ماه
وولبلا 12 ماه
کلاژن 3 ماه

افراد می توانند هر 6 ماه یکبار این فرایند های درمانی را تکرار کنند. دانشمندان دریافته اند که مواد تزریقی هیالورونیک اسید سبب تولید بیشتر کلاژن در پوست و ایجاد برجستگی طبیعی تر در لب ها می شود.

انتخاب ژل لب

انتخاب فیلر مناسب برای هر فرد، به عوامل زیادی چون هدف از تزریق، فرم دلخواه نهایی، سن، میزان چین و چروک پوست، حجم بافت لب فعلی، سابقه تزریق فیلر، حساسیت های دارویی و … بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به زبان ساده بر اساس هدف شما از تزریق، فیلر ها را پیشنهاد دهیم، می توانید راهنمای زیر را ارائه دهیم :

  • اگر میخواهید خط لب شما بهتر دیده شود : رستیلن سیلک
  • اگر افزایش حجم و پر شدن لب برای شما اهمیت دارد : رستیلن و رستیلن ال یا ژوودرم اولترا
  • اگر به دنبال از بین بردن خطوط و چروک هستید : ژوودرم وولبلا
  • اگر به دنبال اصلاح فرم طبیعی لب هستید: ژل پروفایلو

هشدار

این راهنما، صرفا جهت آشنایی شما عزیزان با انواع فیلر است و نمی تواند مبنای انتخاب برای شما قرار بگیرد. برای انتخاب روش مناسب، باید با مشاور پوست و مو و زیبایی خود مشورت کنید و با سنجش گزینه ها بهترین روش را برای خود برگزینید.

افزایش ماندگاری ژل لب

همانطور که قبلا گفته شد، تزریق هر کدام از انواع فیلر های لب راه حلی موقت است که معمولا ظرف 6 تا 12 ماه جذب بدن می شود. با این حال، اقداماتی وجود دارند که می توانند سبب افزایش ماندگاری اثرات این فیلر ها شوند:

از محصولات ضد آفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های فرابنفش نور خورشید تاثیر نامطلوبی بر پوست و نتایج حاصل از تزریق فیلر های لب خواهد داشت. افراد باید با استفاده از مواد ضد آفتاب با کیفیت آسیب های ناشی از نور خورشید را به حداقل برسانند. علاوه بر آن، در هر زمان ممکن باید از کلاه استفاده کرده و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات اوج تابش اجتناب کرد.

با مراقبت های پس از تزریق فیلر و ژل آشنا شوید

مراقبت پس از تزریق ژل لب

پوست خود را مرطوب نگه دارید

رطوبت برای سلامت سلول های پوست حیاتی بوده و می تواند نتایج حاصل از تزریق فیلر های لب را بهبود بخشد. افراد باید جهت مرطوب نگه داشتن پوست خود در طول روز مقادیر فراوانی آب نوشیده و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنند.

آرامش داشته باشید

استرس سبب آزاد سازی هورمون کورتیزول می شود. این هورمون فرایند پیری را سرعت بخشیده و هیالورونیک اسید را با سرعت بالاتری می شکند.

هزینه تزریق ژل لب

قیمت تزریق هر سی سی ژل لب بسته به نوع و مارک آن از 1.5 میلیون تا 2.5 میلیون تومان می باشد.

4/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نیلا شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    با سلام حدود ده روز قبل زل هیالورونیک اسید تزریق کردم در یک مرکز پزشکی ولی حالا بعد ۱۰ روز حجم لبم خیلی کم شده و تقریبا داره به حالت اولش نزدیک میشه مگه میشه این قدر ماندگاری کم باشه علت خاصی داره؟! لب بالام حدود ۱ سی سی تزریق شد
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/1048

  • تصویر کاربر الی شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام ببخشیدمن ۳ماه پیش تزریق ژل داشتم و۱میلیون هزینه کردم یک سی سی اما الان خالی خالیه لبم دکترم گفت دفعات اول این طبیعیه که دوام چندانی نداشته باشه ایااین صحت داره؟واینکه رژیم وکاهش وزن ودمنوشهای لاغری میتونه ژل روازبین ببره؟چه مارکی بهترین جواب رومیده ؟
    1. تصویر کاربر دکتر گیتا مجیدزاده شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام عزیزم

      اطلاعات کامل در لینک زیر موجود است.

      https://drmajidzadeh.com/666

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر