بزرگ کردن لب با تزریق چربی یا ژل

 یک روش عالی برای زیبایی لب و خلق لبخندی زیبا تزریق ژل به لب است. بزرگ کردن لب با تزریق چربی یا ژل می‌‌تواند به زیبا شدن لبخند شما  و افزایش حجم آن کمک کند.

به نظر می‌رسد این روزها ستاره‌های سینما و تلویزیون، اینفلوئنسرهای اینستاگرام و مردم عادی به شدت مجذوب استفاده از فیلرهای لب شده‌اند اما اگر از آن دسته افراد هستید که برای بزرگ کردن لب روش تزریق ژل را انتخاب کرده اند پیشنهاد میکنیم، روش بزرگ کردن لب بدون جراحی  را امتحان کنید و اگر نتیجه نگرفتید سپس روش تزریق ژل لب را امتحان کنید.

هر چند روش تزریق چربی برای بیمارانی که نسبت به ژل های تزریقی حساسیت دارند بهتر است. اما به طور کلی ما پیشنهاد می کنیم بجای بزرگ کردن و قلوه ای کردن لب های خود، به اصلاح فرم طبیعی لب بپردازید تا همواره زیبایی قابل قبولی را داشته باشید.

وجود استوری‌های خیلی وحشتناک در اینترنت و این ایده که یک نفر خیلی خونسرد سوزنی را در دهان شما فرو کند، می‌تواند هر کسی را پشیمان کند.

با این حال، فیلرهای لب بر پایه هیالورونیک اسید، با وجود جایگزین‌های دیگری که نتایج مشابهی دارند، همچنان در صدر روش‌های دستیابی به لب‌های زیبت هستند ولی اصلاح فرم طبیعی لب بهتر از فیلرهای لب هستند.

بزرگ کردن لب با ژل یا چربی

اگرچه گاهی مردان هم متقاضی استفاده از فیلرهای لب هستند، اما متقاضیان اصلی استفاده از این روش زنان 20 تا 50، 60 و 70 ساله هستند.

شاید عجیب به نظر برسد که زنان 50، 60 و 70 ساله بخواهند از فیلرهای لب استفاده کند، اما خب این کار را انجام می‌دهند و دلیلش هم این است که لب‌ها با افزایش سن باریک می‌شوند و ظاهر چروکیده‌ای به خود می‌گیرند، بنابراین استفاده از فیلرهای لب می‌تواند دوباره ظاهر برجسته و جوانی به لب‌ها بدهد.

زنان جوانی که به دنبال استفاده از این روش‌ها هستند صرفاً می‌خواهند لب‌های حجیم‌تر و پُرتری داشته باشند.

البته زنان 30 و 40 ساله‌ی زیادی هم وجود دارند که با لب‌های نازکی به دنیا آمده‌اند و دلشان می‌خواهد لب‌های حجیمی داشته باشند.

در عمل اصلاح فرم طبیعی لب با تزریق چربی، ممکن است در ابتدا ظاهر لب حجیم تر به نظر برسد. این بدان دلیل است که چربی تزریقی پس از چند روز جذب شده و کاهش می یابد. اما مزیت آن این است حساسیتی ایجاد نمی کند.

ماندگاری ژل لب

ژل های لب معمولاً دوام زیادی دارند، به طور معمول 6 ماه دوام دارند اما در بسیاری از بیماران هم حدود 9 تا 12 ماه یا بیش‌تر اثر دارند.

نکته‌ای که در مورد فیلرها وجود دارد این است که چون این فیلرها خاصیت حجم‌دهی هم دارند، خیلی از زنان مدتی بعد از استفاده از این روش، با این که حجم لب‌ها نسبت به قبل خیلی هم کم نشده، باز هم اقدام به استفاده از فیلر می‌کنند.

هزینه تزریق ژل لب

هزینه بستگی به استفاده از میزان تزریق مورد نیاز دارد. بعضی از افراد فقط یک تزریق نیاز دارند در حالی که افرادی که به دنبال تغییرات زیاد هستند ممکن است تزریق دومی هم بخواهند.

هزینه تزریق ژل در سال 98

علت تمایل افراد به تزریق فیلر لب

به نظر می‌رسد این تمایل به داشتن لب‌های حجیم دلیل روانی – اجتماعی دارد.

لب‌ها بخشی از بدن هستند که در معرض دید قرار دارند و زنان دوست دارند لب‌های پرتر و حجیم‌تری داشته باشند چون این طور جا افتاده است که زنانی که لب‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تری دارند، نسبت به زنان با لب‌های نازک و بدون حجم، جذاب‌تر هستند.

تزریق ژل به لب

چه کسی نباید ژل زیبایی تزریق کند

زنان باردار و شیرده نباید از این روش استفاده کنند.

آیا در دوران بارداری یا شیردهی هستید: باید ها و نباید ها برای تزریق ژل زنان باردار

با این که ممکن است این مواد هیچ مشکلی هم نداشته باشند، اما مطالعاتی در این زمینه وجود ندارد و نمی‌توان با قطعیت گفت که فیلرها می‌توانند به زنان باردار و شیرده یا جنین و نوزادشان آسیب برسانند یا نه؟

بنابراین رعایت احتیاط در این مورد لازم است، همچنین افرادی که واکنش‌های آلرژیک دارند یا نسبت به فیلرها یا مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند.

برای مطالعه بیشتر: ژل پروفایلو چیست؟

عوارض تزریق فیلر

عوارض جانبی این روش شامل کمی تورم یا سوزش است که بعد از یک تا سه روز برطرف می‌شود. احتمال واکنش آلرژیک و عفونت به ندرت وجود دارد. تزریق وریدی هم می‌تواند خطرناک باشد، اما به ندرت.

بهترین دکتر برای تزریق ژل لب

این کار بسیار ظریف و دقیق است و راه آن مراجعه به جراح پلاستیک باتجربه است.

به این ترتیب مطمئن خواهید بود که نتایج درست و خوبی به دست می‌آورید.

بهترین کار این است که تصاویر کارهای قبلی پزشک را ببینید و در مورد او تحقیق کنید یا به فردی مراجعه کنید که قبلاً نزد همان پزشک این کار را انجام داده است یا از کار آن پزشک اطلاع دارد.

جلوگیری از ایجاد لب اردکی

همه چیز به تجربه و مهارت تزریق‌کننده برمی‌گردد.

متاسفانه، این روزها هرکسی فیلر تزریق می‌کند.

همیشه یک جراح پلاستیک متعهد و باتجربه از هر فرد دیگری، پزشک یا غیر پزشک، برای انجام این کار شایسته‌تر است.

بعد از این که فرد مورد نظر را انتخاب کردید، حالا مهارت و هنر او است که به کار می‌آید. یک روش واحد برای همه در این زمینه وجود ندارد. فردی که تزریق را انجام می‌دهد باید درک درستی از زیبایی‌شناسی لب‌ها داشته باشد تا نسبت صحیح لب‌ها حفظ شود و بتواند لب را حجیم‌تر کند اما لب همچنان فرم و شکل زیبایی داشته باشد.

عوارض تزریق چربی به لب

 بزرگ کردن لب ها با چربی به صورت پیوند چربی از بهترین روش های تقریبا دائمی و مناسب است، اما نباید بیش از حد از این روش استفاده کرد، زیرا نتایج ظاهری بسیار ناخوشایندی را ایجاد می کند.

عوارض تزریق چربی، ایجاد برجستگی های دانه دانه و نیز فرورفتگی ها هستند، همچنین عوارض مهمی که گاهی ممکن است رخ دهند شامل:

قرمزی، تورم، خارش در محل تزریق و یا خون ریزی، حرکت پروتزها یا خارج شدن پروتزها از قسمتی از لب است.

البته بروز عوارض ناخواسته دیگر نظیر ایجاد زخم، بروز اختلالات انعقادی خون، عفونت و ایجاد بافت اسکار در لب ها وجود دارد.

مزایای اصلاح فرم طبیعی لب

از مزایای اصلاح فرم طبیعی لب میتوان به بهبود چهره بیمار و بالا رفتن اعتماد به نفس و دوری از عوارض جانبی تزریق ژل اشاره کرد. به همین دلیل پیشنهاد می شود از ژل های بر پایه هیالورونیک اسید برای تزریق به لب استفاده شود. بزرگ کردن لب به صورت غیر طبیعی اغلب در آینده پشیمانی از چهره را برای بیماران به بار می آورد. این در حالی است که بسیاری از ژل هایی که ماندگاری و حجم دهی بالایی دارند امکان تخلیه سریع ندارند و بیماران با مشکل مواجه می شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

پوست پدیا مرجع تخصصی مشاوره پوست و مو

زیر نظر دکتر گیتا مجید زاده

‎‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما سریعترین زمان از طریق ایمیل و SMS به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل یا SMSبرای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر